15 Temmuz 2019 Pazartesi

BERGAMA -IV- ARABA İLE EGE-AKDENİZ TURU -

14.07.2019 Pazar

Bugün Bergama'da hava kapalı ve soğuk. Normalde bu mevsimde Bergama çok sıcak olur. Çok bunalacağımız konusunda Kemal'i de uyarmıştım. Ama tam tersi oldu, üşüdük bile. Uzun kollular şallar çoraplar valizin alt katmanlarından çıktı.  Hatta Eylem evde kışlık hırka giyiyor. Açıkçası  çok memnunum bu durumdan.

Ferah ferah kahvaltımızdan sonra Bergama gezimize devam etmek üzere dışarı çıktıķ.  Bir müddet sonra ise yağmur bastırdı. Şemsiyelerimiz yetersiz kaldı. Sırılsıklam  olduğum için mecburen eve geri döndük.

Çok yağmur yağdı. Ama ikindi vakti etkisini kaybetti. Biz de akşam üstü yeniden dışarı çıktık.

İlk durağımız Bergama Müzesi

Bergama Müzesi küçük şirin bir mekan. Küçücük bahçesinde meyve ağaçları var.

İnsanı yormayan güzel  bir havası var. Oldukça beğendim.

Akropol, Asklepion ve Kızıl avludan çıkarilan antik dönem eserler sergileniyor.

Bir de etnoğrafya kısmı var. O bölümü de gayet başarılı buldum.

Müze  gezimizden sonra Bergamanın çarşılarını gezdik. Üstü asma yaprakları ile gölgelenmiş  sokaklardan geçtik. Bergama'da her köşede tarihi ağaçlar var. Yüzyıllık çınarlar serviler devasa ceviz ağaçları...

Bergama  merkez oldukça yeşil  bir yer. Her taraftan güzel ağaç kokuları geliyor. Yağmur sonrası olduğu için de olabilir tabii.

Güzel  sokaklardan sonra tarihi Ulu Cami'ye gittik.

Bergama neredeyse 2500 yıllık bir yerleşim yeri. Bu yüzden pek çok  tarihi yapı var.
Pek çok tarihi cami minare mescit derken akşam oldu. Bugünümüz de böyle  geçti.