11 Temmuz 2019 Perşembe

YAMAÇ PARAŞÜTÜ, ARABA İLE EGE-AKDENİZ TURU-6-

07.07.2019 Pazar

Fethiye'deki otelimize yerleştik. Otelimizi gayet beğendim. Çok mutluyum. Her fırsatta balkona çıkıp durup durup manzaraya bakıyorum.


Sabah 6:00 sularında çekmiştim bu fotoyu... Fotoğraftan deniz çok  uzak gibi görünüyor  ama değil.

Bugün yamaç paraşütü günü.

Kahvaltıdan sonra Ölüdeniz'e geçiyoruz. Fethiye'den Ölüdeniz yaklaşık 8 km.

Ölüdeniz'de yamaç paraşütü için firmalar var. Normalde fiyat 500 TL. Otopark görevlisinin bize tavsiye ettiği firmayla görüştük ve 430 TL'ye anlaştık. Sadece ben atlayacağım, Kemal hiç tereddütsüz bir şekilde  istemiyormuş.


Bir servisle dağın tepesine çıktık.  Yollar çok  dar ve yan taraf uçurum. Tek araçken sorun yok ama karşıdan bir araç gelirse kıtı kıtına geçiyorlar. Paraşütle atladığımda bile o yolda korktuğum kadar korkmadım.



Yamaç paraşütü yapmayı düşünüyorsanız  mutlaka kapalı bir ayakkabı  giymeniz gerekiyor. Terlik sandalet asla kabul edilmiyor.


Ben yukarı çıkınca küçük  bir eğitim alacağımızı düşünüyordum. Bu yüzden tepeye vardıktan bir iki dakika sonra hadi atlıyoruz diye çağırdıklarında çok şaşırdım.

Sonra pilotum Artuş'la tanıştım. Genç, dinamik, işini iyi bilen birisi gibi. Güven verici. Böylece ona güvendim ve içim rahat, kolayca atladım.

Hiç korkulacak birşey yok. Eğimli bir yere geliyorsunuz. Klik klik paraşütü üzerinize geçiriyorlar. Kafanıza da hoop bir kask. Herşey bir iki dakika içinde gerçekleşiyor. Ayakta kalın ben demeden oturmayın diyorlar. O sırada paraşüt açılıyor, hissediyorsunuz. Sonra paraşüt sizi kaldırıyor. Havaya kalkınca  mecbur oturuyorsunuz ve havadasınız.

Manzara eşsiz.

İnsanı Allah'a yaklaştıran cinsten.

Pilotum Artuş'a burası hep rüzgârlı mı yoksa şanssız bir günde mi atladım dedim. O da hava rüzgârlı değil aşağı  düşüyoruz dedi çok şaşırdım -Gerçekten düşüyorum-

Yaklaşık yarım saat havada kaldık. Bu sırada Artuş'la felsefik teolojik sohbetlerimiz oldu. Defneciğimden 1 ay büyük olan kızı Bahardan Boğaziçi Üniversitesi Edebiyat Fakültesinde akademisyen eşinin üniversiteyi nasıl  bıraktığını ve yamaç paraşütü işine girdiğinden bahsetti.  Çekya' da yaşıyormuş böylece  benim en  çok görmek  istediğim yerlerden biri olan Prag hakkında da bol bol bilgi aldım. Ortak nokta çoktu  yani. Güzel bir insandı. Tanıştığıma  memnunum.


En korktuğum aşağı iniş ise yine bir kuş hafifliğinde gerçekleşti . Her şey çok profesyonel. Doğru bir yönlendirme ile çok  rahat bir iniş yapabiliyorsunuz.

Böylece bir paraşüt  macerası da anılarıma eklenmiş oldu.

Sonra aşağıda  Ölüdeniz'de  bizimkilerle buluştuk. Denize girdik.



Ölüdeniz o kadar meşhurmuş ama ben hiç beğenmedim. Suya giresim gelmedi bile. Bir kere çok taşlık aynı zamanda bana çok pis göründü. İnsanlar burayı neden bu kadar tercih ediyor anlayamadım. Daha da gelmem.

Güzel  bir gündü.  Herkese mutlu  tatiller...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder