10 Temmuz 2019 Çarşamba

GÖKOVA, ARABA İLE EGE-AKDENİZ TURU -3-


Tatilimizin 3. gününü Gökova'ya  ayırdık.


04.07.2019 PERŞEMBE

2. TEKNE TURU
Gökova Tekne Turu

Sabah kahvaltımızı Köyceğiz'deki  otelimizde erkenden yapıp Akyaka'ya doğru yola çıktık. 

Yollar  bile o kadar güzel ki oralarda.

Yaklaşık yarım saat süren güzel bir yolculuktan sonra (Akyaka-Köyceğiz 37 km) Akyaka'ya vardık.  

İlk izlenim büyük bir şaşkınlıķ... Bu kadar güzel bir yer olamaz.

Güzel  evler, çiçekler, mis kokan çamlar bi yanda deniz bi yanda tertemiz akan bir çay, arkada orman.

Mükemmel bir yer.

Bimden içeceklerimizi, yiyeceklerimizi alıp arabamızı parkettik. 

Sahilde bir otopark var; Günboyu 15 TL

Sahile  inince  önce tekneleri inceledik.
Müziksiz ve temiz ferah görünen bir teknede karar kıldık. (Rüzgar Reis)
Çok da memnun kaldık. Bay bayan ayrı ayrı temiz tuvaletleri var. Çalışanlar seviyeli.

Öğle yemeğinde  tavuk şnitzel (güzeldi) köfte (eh işte ) makarna ve salata  vardı.

Gökova Tekne Turu kişi başı 50 TL 

Sabah 10:30 da tekne turumuz başladı.

Kaptanımız hangi koy tenha ise oralarda duracağını söyledi ki çok mantıklıydı.

Sabah çay ikramından sonra 

Ziraatçiler Koyu
Lacivert Koy
Sedir Adası, Kleopatra koyu
Yunus Koyu
Gelibolu adası, Tavşan adası

olmak üzere  5 koyda mola verdik.



Manzaralar enfesti. 

Gökova cennet gibi bir yermiş gerçekten.


Manzaraya bakmaya doyamıyorsunuz. 

Her yer yemyeşil orman gök mavi deniz mavi


Mavi mavi mavi


Teknemiz bir de sedir adasında çapa attı.
 Sedir adasına giriş ücretli; kişi başı 30 TL. Eskiden çok güzelmiştir eminim ama şu  anda aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Kalabalıktan ötürü  sahilin girişi yosun tutmuş ayağınız kayıyor. Kumsala giriş yok kapatmışlar ki çok itici dutuyor. Aynı zamanda denizin ilk 20 metresinde belki 500 kişi denize giriyor ki korkunç.

Yani Kleopatra koyu özelliğini yitirmiş daha da gitmek istemem.

Bunun dışındaki tüm koylar mükemmeldi. O turkuaz mavi sular ömrümde yüzdüğüm en güzel sulardı.

Bu yaz maviyi keşfettim ben ve onun tutkunu oldum. Suya bakmanın güzelliğini  gördüm. O huzura âşık oldum. Ve artık mavisiz yapamayacağımı da biliyorum.

Akşam 18:30 gibi Akyaka'ya döndük. Hemen 10-15 metre ileride Azmak Çayı tekne turu var. Çok kısa bir tur 15-20 dakika sürüyor. Değişik bir tecrübe tavsiye ederim. Defne kazları ördekleri kuşları deredeki büyük  balıkları, sazlıkları gördü, baya severek  izledi.


Azmak Çayı tekne turu kişi başı 12,5 TL

Sonrasına Defne ile babası bir çocuk parkında takılırken ben de Akyaka'yı dolaştım.

Ömrümde böyle güzel bir yer görmedim.

Her yer çiçek dolu; mis kokan çiçekler ve evlerin her biri ayrı  ayrı çok bakımlı  çok güzeldi.

Akyaka'da ömrüm boyunca  unutamayacağım bir mutlulukla yürüdüm ara sokakları.

Akyaka'daki ağaçlar, mis kokan çiçekler öyle şeyler fısıldadı ki ömrümün en güzel anlarından biri olarak o dakikaları kaydettim.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder