2 Ağustos 2015 Pazar

KAYAŞEHİR'DE OTURMAK...

Hiç kimseyi kınamamak lazım...


Geçen ay internette forumları okurken bir kadının dedikleri dikkatimi çekmişti. Bir kadın 15 günde bir perde yıkadığını anlatmış, ben de gülmüştüm hatta eşime anlatmıştım. Hep can sıkıntısından bunlar, ev hanımı olunca yapacak bir şey bulamıyor herhalde bu insanlar  demiştim.

Her kınadığımız şey başımıza gelirmiş ...


Son günlerde perdelerimin üst kısımlarında kahverengi tonlar görüyor, ışık kırılması zannediyordum. Sonra gece tekrar dikkatimi çekti. Işık kırılması değildi perdemin üstünde kahverengi bir leke vardı. Bir an perde güneş ışığından yandı zannettim ama sonra düşündüm yansa her yeri yanar. Sonra daha dikkatli incelediğimde şunu anladım; Evimizin camları yarı açık konumda duruyor ve oralardan toz girmiş. Daha arife günü gece 22:00 sularında taktırdığım perdelerim daha bir hafta bile geçmeden 4-5 günde toz yüzünden kahverengiye dönmüş. Sonra evin diğer perdelerinin de kahverengiye döndüğünü gördüm.


Başakşehir 4. etapta yaşarken evim hiç toz olmazdı. Bazen 3 hafta temizlik yapmadığım olurdu ama kitaplığım yine de hiç tozlanmazdı. Genelde her hafta cam silerdim ama temiz camları tekrar parlatırdım. Yani evim hep tertemizdi temizlik yaparken de  hep temiz evimi yeniden temizlerdim. Hatta evime gelen arkadaşlarım ya senin evinde neden hiç toz olmuyor her gün mü toz alıyorsun derlerdi. Perdelerimi ise senede bir gün evet yalnızca bir gün o da ağustosta okullar başlamadan önce yıkardım. Yıkandıktan sonra perdelerimde hiç fark olmazdı. Zaten tertemiz olan perdelerim sadece biraz daha güzel kokmuş olurdu.

Kayaşehir ise aşırı tozlu bir yer. Yani Mardin'e laf atıp duruyordum çok tozlu diye, Kayaşehir'in Mardin'den hiç eksik kalır yanı yok. İki günde bir mobilyanın tozunu alıyorum resmen çamur akıyor eşyadan. Evimde gün aşırı çoğu zaman her gün çamaşır yıkanıyor ve  o çamaşır asmadan sildiğim çamaşır iplerinden her seferinde çamur akıtıyorum. Her seferinde de hayretler içerisinse kalıyorum... ve bu son perde olayı... 5 gün içinde perdelerim resmen kahverengiye dönmüş,inanamıyorum

Her tarafımız inşaat toz toprak hafriyat kamyonu... Bir de bizim ev tam yolun yanı... Eğer bir gün yeniden taşınacak olursam kesinlikle yerleşik bir yere taşınırım Allah'ın izni ile... Yeni kurulan (ki Kayaşehir yeni kurulan bir yer bile değil, evlerimizi teslim alalı 3 yıldan fazla oldu ) bir yere taşınmam.

Kayaşehirde yaşamak tozun toprağın içinde yaşamaktır. Arife günü  taktırdığınız perdenizin  bayram çıkışı leş gibi olmasına alışmak demektir.

Bayramdan hemen sonra yukarıdakileri yazmıştım . Çok sinirlenmiştim. Yeni aldığım perdelere çok üzülmüştüm.


Geçenlerde anneme anlattım perdelerin halini o da bir havlu ile vur büyük ihtimal çıkar toz demişti. Hemen ertesi sabah toz toplayıcı araçla hafif hafif vurdum gerçekten de gitti kahverengilikler... Çok sevindim.  Tabii sevincim sadece 2 gün sürdü. 2 gün sonra yine aynı kahverengilik oluşmuş... Ayrıca bütün dolapların içleri tozlanmış. Sanki 2 -3 yıldır silinmemiş gibi... Hepsini yeniden boşaltıp temizliyorum. Toz o denli fazla ki günde 3- 4 kez silinen mutfak tezgahı bile tozla kaplanıyor. Kayaşehir' in tozundan fenalık geçiriyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder