15 Ağustos 2015 Cumartesi

PATLICAN SALATASI

Yaz sofralarının vazgeçilmezidir mangal közünde ya da odun ateşinde kıvama gelmiş lokum misali patlıcanlarla yapılan salatalar....  Her pikniğe gidişte denizin kıyıya taşıdığı -ki genellikle zeytin ağacındandır- kuru odun parçaları, minik dallar toplanır hemen oracıkta bir ocak yapılır. Bir yanda mangalımız yanarken bir yanda patlıcanlarımız közlenir. Etin yanında mis kokulu patlıcan salatası yenir.

Mardinde ise her köşe başında bulunan fırınlara verilir patlıcan tepsileri. Bir yanda fırıncılar ekmekleri lavaşları pişirirken bir yanda güveçler, tepsilerde çeşit çeşit kebaplar, patatesler, patlıcanlar fırına girecek her şey de bir köşede yavaş yavaş kıvamını bulur. Üstelik tepsi başına çok minicik göstermelik bir ücret alınır.

İstanbul'da küçücük mutfağımda közlediğim patlıcanlarda o lezzet, o koku elbette yok.

Şimdiye dek ocak üzerinde patlıcanları közlüyordum. Hem tek tek közlediğim için çok zamanımı alıyordu hem her seferinde elim yanıyordu hem de suyu akan közü düşen patlıcanlar  ocağı çok kirletiyordu.

Bugün ilk kez fırında patlıcan közlemeyi denedim.

Patlıcanları fırın tepsisine yerleştirdim. Patlamasınlar diye hem alttan hem üstten bıçakla deldim.  En üst göze koydum. 200 derece ızgara ayarı yaptım.   Bir müddet sonra altüst ettim.

Umduğumdan çok daha iyi sonuç aldım. Gayet lezzetli bir patlıcan salatası yaptım.


Patlıcanları közlüyoruz. Temizledikten sonra doğruyoruz. Üzerine küp doğranmış domates, maydanoz, yarım limon suyu ,zeytinyağı ve tuz ekliyoruz. (Kuru soğan da eklenebilir.)

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder