23 Ağustos 2015 Pazar

ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMASI


Evlenmeden önce yemek yapmazdım. Sadece ara ara hasta olmayım diye besleyici çorbalar yapardım. Acıktığımda ise menü hep aynıydı; çay, menemen, peynir, zeytin,domates... Hâlâ en favori menümdür kendileri... Evlendikten sonra ise yemek yapmaya başladım.  Allah'a şükür eşim hafif ve pratik yemekleri seviyor ve Allah razı olsun yaptığım her şeyi yer, şikayet etmez. Ben de hep sağlıklı yemekler yapmaya çalıştım. Az yağlı, az tuzlu, hafif, mide yormayan yemekler yaptım. Evliliğin ilk zamanlarında çok arasam da artık akşamları çay, kahvaltı aramıyorum, yemek yemek istiyorum. Hatta artık el açması börek, içli köfte gibi ağır yemeklere başlamak istiyorum. Dün hızlı hızlı dolmaları doldururken ve az önce akşamdan kalan dolmaları afiyetle götürürken eskiden bu yemeklerin gözümde ne kadar büyüdüğünü,  dolma yapmanın bana ne kadar zor geldiğini hatırladım, güldüm. Oysa ki ne kadar basitmiş... Kim bilir belki yakında ben de bloğumda şimdi gözümde aşırı büyüttüğüm etli kebaplar, el açması börekler, yaş pastalar falan paylaşmaya başlayabilirim.

Dün biber dolması yaptım.

* Önce biberlerimizi temizliyoruz.

* Tencereye kaç tanesinin sığdığını hesaplıyoruz. Ben tek sıra yapıyorum 2. kata geçmiyorum.

* Pirinci yıkıyoruz. Üzerine minik doğranmış soğan, minik doğranmış domates, tuz, pul biber, bol bol nane ve zeytinyağı ekliyoruz.

* Dolmalarımızı iç harçla doldurup (çok fazla doldurmayın pirinç şişiyor) üzerlerini domates ile kapatıyoruz. Ben bu sefer kırmızı biberle denedim. Tenceremize  2 bardak kadar su ekliyoruz. Yaklaşık yarım saat pişiriyoruz. Piştikten sonra dibinde su varsa başka bir kaba alıyoruz. En az 4- 5 saat dinlendirdikten sonra limonla ya da yoğurtla servis yapıyoruz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder