18 Ağustos 2015 Salı

HASTANE ÇANTASI...

Artık hastane çantası oluşturma vakti geldi. Önceden  sezaryen ihtimalini de düşünerek 3-4 gün yatacak şekilde çantayı planlamıştım. Takımları yavaş yavaş oluşturmuş poşetlemiştim. Şimdi sadece eksiklerimi tamamlayıp hazırladıklarımı çantaya yerleştirdim. 2 adet çanta hazırladım; Biri bebiş için, biri de benim için. İnş normal doğum olur da çoğunu hiç kullanmadan geri getiririm.


Bebek için;

* 10'lu hastane çıkışı
* 2 adet takım  (zıbın,eldiven,şapka,çorap, patikli pantalon, çıtçıtlı body, tulum, penye örtü)
* İkişer adet patikli alt, uzun kollu çıtçıtlı body, çorap ( nolur nolmaz diye)
* 1 adet alt-üst pijama takım
* Yelek
* Kalın battaniye
* 1 paket yenidoğan bezi
* 1 paket yenidoğan ıslak mendil
* 3 adet tek kullanımlık alt açma örtüsü
* Pişik kremi
* Ağız bezleri
* Omuz örtüsü
* Kirli poşeti

Benim için;

*  1 adet lohusalar için satılan 3'lü takım
*  1 adet gecelik
*  1 adet emziren anneler için 2'li pijama takım
* 1 adet sabahlık
* 2 adet bone
* 3 adet rahat başörtüsü
* Soğuk havalar için omuz şalı
* 3 adet çorap
* 1 adet patik
* 2 adet havlu
* 2 adet emzirme sütyeni
* Göğüs pedi
* Göğüs kremi
* Bol bol iç çamaşırı
* Bir paket tek kullanımlık depend hasta külotu
* Terlik
* Ped
* Lif
* Sabun
* Tuvalet kağıdı
* Rulo havlu
* Islak mendil
* Diş fırçası, macunu
* Roll-on
* Tarak
* Toka
* Dudak nemlendiricisi
* Makyaj malzemeleri
* Bepanthol
* Kirli poşeti
* Sağlık geçmişim, tahliller...vs
* Dönüşte giyeceğim kıyafet

* Ayrıca belki yeni aldığım geceliklerle rahat edemem diyerek evde kullandığım geceliklerden eklemeyi düşünüyorum (kararsızım)

* Ayrıca yanımıza dönüş için pusetimizi alıcaz...

* Bazı arkadaşlar nevresim götür dediler ama düşünmüyorum. Bana gerek yok gibi geliyor inş pişman olmam.

Çeşitli forumlardan okuyarak bu listeyi hazırladım. Normal doğum olursa çoğunu aynen geri getiririm herhalde...

Bebeğin takımlarını, gecelikleri, kişisel temizlik eşyalarını ayırabildiğim herşeyi aradığımı rahat bulayım karışmasınlar diye ayrı ayrı poşetledim.

Eşime doğuma giderken eğer ben yapamayacak durumda isem evde neler yapması gerektiğini de hatırlattım; Nevresimler değişecek.
Etraf süpürülüp tozu alınacak.
Bulaşık  varsa yıkanacak.
Bebegin yatağı kurulacak.
Uyku seti serilicek.
Annemlere haber verilecek.
Çikolata alınacak( havalar çok sıcak olduğu için ve  evde eriyecegini düşündüğüm için şimdiden almıyorum)

Ayrıca helallik de diledim o ortamda belki fırsat bulamam.

Artık hastane çantam da hazır...

Hadi hayırlısı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder