21 Ağustos 2015 Cuma

TİRAMİSU



Bugün sevgili eşimin doğum günü...  Doğum günü pastası olarak tiramisu yaptım. Aslında yaş pasta yapmak isterdim ama henüz pasta yapacak cesaretim yok. Seneye inş. Risksiz yapımı çok kolay olan tiramisumu umarım beğenir.

TİRAMİSU

* 2,5 bardak süt
* 2 yumurta sarısı
* 1 çay bardağı şeker
* 3 yemek kaşığı un
* vanilya ( Tarifte yok ama ben yine de ekledim)

Malzemeleri bir tencereye koyup pişiriyoruz. Koyu, kıvamlı bir krema oluyor.

Soğumaya bırakıyoruz.

Kremamız soğuyunca içine 1 paket labne peyniri (200 gr) ekliyoruz

Hazır pasta tabanımızın altını

* 2 yemek kaşığı şeker
* 1 yemek kaşığı granül kahve
* 1 su bardağı su

şeklinde hazırladığımız karışımın yarısı ile ıslatıyoruz.

Kremamızın yarısını güzelce yayıyoruz.

Pasta kekimizin diğer yarısını da ıslatıp üstüne dikkatlice kapatıyoruz.

Üste kalan kremayı yayıyoruz.

En üste ise ince tel süzgeçle tüm beyazlık kapanıncaya kadar  kakao  eliyoruz.

Buzdolabında mutlaka bir gece dinlendirdikten sonra ertesi gün soğuk soğuk servis yapabiliriz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder