8 Nisan 2016 Cuma

PAZI SAPI ÇORBASI





Bu hafta sonu Beykoz pazarına gitmiştim. Bir bağ pazı aldım. Bulgurlu pazı dolması yaptım. Pazıların saplarını ne yapacağımı bilemedim. Google da pazı sapı tarifi diye aradım, karşıma bu çorba çıktı.

Açıkçası çok ümitsizdim bu çorbadan.

Yani pazı sapı ne kadar güzel olabilir ki dedim.

Ama o kadar pazı sapları o kadar taze o kadar çıtır çıtırdı ki çöpe gitmesine gönlüm razı olmadı.

Hadi bir deneyeyim dedim.

Hiç ummazdım ama çorba çok güzel oldu.

Kremalı çorba seviyorsanız bu tarif tam size göre.



Pazı Sapı Çorbası

* Pazı saplarını incecik doğruyoruz.

* Zeytin yağında kavuruyoruz.

* Bir adet büyükçe havucu ince rendeleyip tenceremize atıyoruz. 

* Kapağını kapatıp pazılarımız biraz  yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz. 

* 2 kaşık un ilave edip onu da hızlıca karıştırıp kavuruyoruz.

* İki üç bardak su ekleyip biraz daha kaynatıyoruz.

* Pütür olmaması için suyu yavaş yavaş ekleyip karıştırıcı ile karıştırıyoruz.

* Çorbamız piştikten sonra içine 1 bardak kadar rengi açılıncaya kadar süt ilave ediyoruz.

* Süt de kaynayınca karabiber tuz ilave edip çorbamızı ateşten alıyoruz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder