25 Nisan 2016 Pazartesi

EVDE LOR PEYNİRİ YAPIMI...


Artık bizim kızın peynir yeme vakti geldi. Kahvaltılarda tadımlık  veriyordum; Labne, taze peynir ya da çeçil peyniri. Tuzlu olduklarından içim hiç rahat değildi. Sonra forumlarda annelerin evde peynir yaptıklarını duydum, çok şaşırdım. Hiç aklıma gelmezdi benim de evde peynir yapacağım...

Aslında o kadar kolaymış ki...  Boşuna Defneciğe tuzlu tuzlu peynirleri yedirmişim. Tarif internetten derleme şöyle ki...


Lor Peyniri Yapılışı

* 2 kilo süt kaynatılır. ( hazır süt değil, işlem görmemişim köy sütü)

* Kaynayan süte 1 çay bardağı yoğurt eklenir. Yoğurt yerine 1 -2 adet limon suyu ya da elma sirkesi de oluyormuş. (Benim yoğurdum çok taze idi herhalde o yüzden sütüm hemen kesilmedi. Ekstra yarım limon sıktım)

* 7-8 dakika kadar kısık ateşte kaynatılır. Süt topak topak oluyor ve rengi yeşile dönüyor.

* Birkaç saat bekliyoruz. Soğuduktan sonra süzgeçe koyuyoruz. 
Bazıları tülbente koyup gece boyu asıyormuş o zaman kalıp gibi oluyormuş. Ben gerek görmedim.

* Sabah peynirimiz hazır.


Benim sütten baya lor çıktı. Küçük tencerem tıkabasa doldu. Maşallah...

* Lor peyniri hemen bozuluyormuş. Yemeyeceğimiz kısmı buzluğa atmak lazımmış.

* Suyunu da dökmeyecekmişiz meğerse... Bu su çok değerli besinler içeriyormuş. Yayla çorbası kek böreklerde kullanılıyormuş. Sporcu içeceği imiş. Ben döktüm bilmiyordum. Bir daha ki sefere yayla çorbası yaparım artık.



2 yorum:

  1. ahh köyde ananem yapardı , nasıl canım çekti :) eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Köydeki bir başka güzel olur...

      Sil