25 Kasım 2015 Çarşamba

KIYMALI ŞEHRİYE ÇORBASI


En sevdiğim çorbalardan biridir şehriye çorbası. Her gün içsem bıkmam. Hem çok kısa bir vakitte yapılabiliyor hem de riski hiç yok. ( Terbiye yaparsaniz risk olur elbette ama eşim de ben de hafif çorba sevdiğimiz için genellikle terbiye yapmıyorum)

Hem çok sağlıklı hem çok hafif...

Önce 2 adet yeşil biberimizi  zeytinyağında kavuruyoruz. Biraz rengi dönünce 150 gr kadar kıyma ekliyoruz ve 5 dakika kadar daha pişiriyoruz. Sonra 2 adet domates rendeleyip tenceremize ekliyoruz. Biraz pişirip  1-1,5 L su ekliyoruz. Ben taneli çorba sevdiğimden fazla pişirmedim hemen suyunu ekledim. Çorbamız kaynayınca 1 kase kadar şehriyelerimizi serpiştiriyoruz. Şehriyeler yumuşadıktan sonra ocağı kapatıp maydanoz ekliyoruz.  En az 5 dakika dinlendirdekten sonra limon sıkıp afiyetle içiyoruz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder