10 Kasım 2015 Salı

DEFNE FERAH'LA 8. HAFTA

Bu haftanın önemli gelişmeleri;

* Defne Ferah 5000 gr olmuş.

* Ben bugün tartıldım 79,5 çıktım. Bir haftada hiç zayıflamamışım.

* Defne Ferah bu hafta bilinçli olarak bize gülmeye başladı. (Mükemmel bir duygu) Artık babasını da tanıyor, gülüyor hatta onu görünce heyecanlanıyor, elini ayağını oynatıyor.

* Bu hafta ilk kez Defne Ferah'la beraber avmye gittik, alışveriş yaptık. Deneyimimiz korktuğum kadar olmadı gayet güzel geçti. Defne Ferah'la rahat rahat alışveriş yaptık.

Aşağıda ise haftanın ayrıntıları...


Bugün 3 Kasım 2015 Salı. Sabah tartıldım şok geçirdim. Hamilelikte ne güzel zayıflamıştım, elim yüzüm düzelmişti. Kendimi güzel hissediyordum. Hastaneden çıktığımda o perişan halimle bile kendimi iyi hissediyordum. Bebekle ilk fotoğraflarım ne güzeldi hatta doğuma gittiğim gün fotoğraflarıma bakıyorum ne güzel çıkmışım.

Hamile kaldığımda 85 kiloydum. Hamileliğim boyunca yemek yiyemedim, istemeden zayıfladım, 77 kiloya düştüm. Hamileliğin son haftalarında tartılmamıştım. Son 2-3 hafta kaç kilo aldım bilmiyorum.

Doğumdan sonra 74 kiloya düştüm. Yani hamile kaldığım kilonun tam 11 kilo eksiği idim:)

Sonra emzirme dönemi başladı. Sütüm artsın diye yedikçe yedim. Aman süt olsun diye gece yedim, gündüz yedim, sabahın köründe yedim. Ha bire şekerli şekerli kayısı kompostosu, lohusa şerbeti içtim, sanki işe yaradı da. Yine olmadı yine olmadı sütüm bir türlü artmadı, üstüne bir de hareketsizlik eklenince verdiğim kilolar hızla geri geldi. 

Defne Ferah bugün 50 günlük ve ben 79, 5 kilo çıktım. Doğumdan sonra herkes gibi kilo vereceğime tam tamına 5,5 kilo almışım, o kadar üzgünüm ki... 

Zaten kollarım bacaklarım yüzüm hemen fark etti. Bir de hareketsizlikten her yerim şiş şiş. Çok daha fazla, 20 kilo almış gibiyim. 

Doğumdan beri dışarı hiç çıkamadım. Kaş bıyık ağda hiçbiri yok, saçım başım dağılmış. Gerçi bebek için kıyafetlerimi hep temiz ve mis gibi kokulu giyindim sürekli banyomu yapıp dişlerimi fırçaladım. Ağır olmamak koşulu ile hafif parfümler kullandım. Ama üstümde hep lohusa pijamaları var. Saçlarım hep topuz makyaj desen hiç yok. Geçen 50 günde kaşlarım artık yeni modaya çok uygun hale geldi; kapkalın. 

Artık kendime çeki düzen verme vakti geldi.

Süt yapıcı gıdalara devam ama kendime de dikkat edeceğim tabii ki. Şu anda asla diyet yapmam, Defne Ferah'ın süte ihtiyacı var. Bir damla bile olsa emzirmeye devam edeceğim. Tabii ki Defne Ferah'ın sağlığı her şeyden önce gelir. Ama biraz dikkat edebilirim.

Nasıl olsa her salı buraya haftanın özetini yazıyorum. Bakalım 1 haftada kaç kilo verebileceğim?

Yarın da kendimi bakıma alacağım.

4 Kasım 2015

Bugün saçımı boyadım. Daha banyoda işim bitmemişken Defne Ferah ağlamaya başladı. Babası da teselli edemedi. Apar topar çıktım banyodan. Çocuğum bugün çok huzursuzdu.

Geceleri 4-5 gibi başlayan ıkınmalar gündüz önceleri 8:30 da  derken 10:30 da  dün ise  13:30 da kakasını yapmasıyla son buluyordu. Dün kakasını yapamadı yavruşum. Bütün gün ve gece sürdü eziyeti, ıkınıyor morarıyor ağlıyor ama kaka çıkmıyor. İnternette okuduğum şeyleri uygulamaya çalıştım; Evde gezdirdim. Zeytinyağı ile göbüşüne masaj yaptım. Rezene çayı içtim. Olmadı Defne'ye 10 cc kadar içirdim. Su içirdim zorla. Çıkmıyor çıkmıyor. Olmadı akşam poposuna zeytinyağı ile masaj yaptım. Kulak çöpü ile uyardım. ( Kulak çöpünü yağlayıp poposuna dokundurdum çok etkili bir yöntemmiş de bizde işe yaramadı, doğru yapamadım herhalde.) Bir tatlı kaşığı zeytinyağı içirdim. Gecenin ilerleyen saatlerinde kimyon çayı yapıp 1 çay kaşığı içirdim. İnternette ne tavsiye etmişlerse yaptım. Şimdi saat 3:30 kayısı kompostosu kaynatıyorum. İçip yatacağım. Az önce de rezene çayı içtim.

Çok çok zor bir gündü...

Ayrıca az önce tartıldım 80,0 olmuşum. Dünden beri yarım kilo daha almışım:(

5 Kasım 2015

Yavru kuşum nihayet sabah 8:30 da kakasını yaptı. İnsan kaka görünce dünyanın en mutlu insanı olabiliyormuş. O kadar mutlu oldum ki eşime kahvaltı için güzel bir şeyler alacağım deyip markete gittim. Sevinçle taze ekmek, güzel bir dil peyniri ve yaz helvası aldım. Aynı zamanda sabah çok erken olduğu için hiç el değmemiş marul pörsümemiş maydanoz, dereotu ve çok taze havuç aldım. Bir de bugün itibari ile kereviz sezonunu açtım. Çok özlemiştik kendisini. Kışın en çok yediğimiz sebzelerden biridir.

Ayrıca bugün Defne Ferah'ı tarttık; 4700 kg olmuş benim minik serçem.

6 Kasım 2015

Defne Ferahcığım bugün bana bilinçli bir şekilde güldü. Artık onu güldürebiliyorum. Mükemmel bir duygu. En yorgun bitmiş anında bir gülüyor tüm dünya sanki  bana gülüyor. Öte yandan  gaz çıkarma ardından mama hazırlama yeniden gaz ardından gezdir ardından sev ardından alt değiştir bu sırada yeniden gezdirme sonra acıkıyor sonra suyunu ver yeniden gaz yeniden hoop başa dönüyoruz. Bugün doğru düzgün uyumadı da. Çok yorucu bir gündü.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder