27 Kasım 2015 Cuma

DEFNE FERAH'LA 10. HAFTA

Bu hafta Ben 82,0 kg
Defne Ferah 5,200 kg

Kilo vermeyi bırak istikrarlı bir şekilde kilo alıyorum. Kilo almak için bir program yapsam böyle güzel ilerlemem herhalde. Doğumdan sonra böylece 8 kilo almış bulunuyorum, Allah sonumu hayretsin.

Defne Ferah ise bu hafta hiç kilo almamış. Bunun sebebi Defne Ferah'ın bu hafta biberonu reddetmesi olabilir. Biberonda devam sütü yerine ilk haftalardaki gibi sürekli emmek istiyor. Biberonu ağzına koyunca basıyor çığlığı. Gerçi büyüdüğünü hissediyorum, kıyafetler sürekli küçülüyor ama kilo almamış, üzgünüm.

Biberon aldığı için eskiden rahattım. Süt olsun olmasın sonuçta devam sütü her zaman yedekteydi. Şimdi ise çocuğum sadece beni emiyor bu yüzden ha bire süt yapıcı gıdalara yöneldim. Gelgelim ben sürekli kilo alırken bebişte tık yok. Bu işte bir terslik var ama ne yapabilirim....

İnternette paylaşılmıştı; sütün artması için 1-2 yemek kaşığı dut kurusunu 1 su bardağı suda 7-8 dakika haşlıyoruz sabah akşam içiyoruz. Denedim, işe yaradı gibi, sütüm arttı gibi ama yine de yeterli değil gibi.

Bu konuda hiç emin olamıyorum. Çünkü ne zaman Defne Ferah çok emdi hayatta daha bir şey içemez dediğimde 60 cc mamayı götürüyor. Bazen aç bu çocuk dediğimde hiç içmiyor. Göğsümün durumundan sütüm var mı yok mu  onu da anlamıyorum.

Bu haftanın özeti ise şu şekilde...

Defne Ferah bu hafta ilk kez bizimle bebekçe konuşmaya başladı. Bir şeyler söylüyor. Değişik sesler çıkarıyor ve yeni sesler çıkarmak için baya gayret sarf ediyor. Karşılıklı öğğğ öğğğlüyoruz. Kemalle yerlere yatıyoruz gülmekten... Ağlarken de değişik sesler çıkararak ağlıyor, sitem ediyor. İki fırt çekiyor memeden sonra veayyyk diye kısa bir ağlama yani sitem ediyor yani, sonra cork cork emmeye devam ediyor.

Defne Ferah bu hafta 2. Ay aşısını oldu. Biri koldan 2 tane de bacaklardan olmak üzere 3 aşı... Doktor ağrı kesici olarak fitil ve calpol şurup verdi. Eve gelince eşim fitili ikiye böldü zeytinyağı ile yağladı ve yerleştirdi. Defne Ferah hiç ağlamadı çok şükür. Ömrümde hiç fitil görmemiştim.

Ayrıca bu hafta 2. ay kalça ultrasonu için hastaneye gittik. Çok şükür sağlıklı yavruşum. Çift bez çilesi de böylece bitti minik serçemin... 6. ay kontrol için yeniden gidecekmişiz.

Bu aralar sürekli üst baş değiştiriyoruz.

Ben mi bezi düzgün bağlayamıyorum tüm bebekler mi böyle.  Kaka çiş hep sızdırma yapıyor. Oysaki çok sık değiştiriyorum bezi. Kakasını günde 1  kez ve çok cıvık yapıyor.  Belki de bu yüzden. Her Allah'ın günü çamaşır makinesi çalışıyor Defne Hanım için.

Pazar sabaha karşı yavrucum kakasını yaptı. Kalktım değiştirdim. Yeni bezini koymaya çalışırken kuvvetli bir gaz dalgası ile kakasını bir fışkırttı. O kadar ani oldu ki hiç bir şey yapamadım. Bir de uykuluyum, gecenin bir vakti...Geceliğim üstüm başım mahvoldu. Ne yapacağımı şaşırdım, öyle kalakaldım.

Bu pazar kuzenimin ikizlerinin mevlütü vardı. Memleketten babaannem ve halamlar geldi. Mevlüte gelmişken benim bebişi de görmeye geldiler. Halacım kızıma çok şeker ciciler almış.








Pazar günü kuzenimin ikizlerinin mevlüt okundu. Bir sürü kişi gelmişti. Başta kuzenlerim olmak üzere bakımlı hoş hatunlar fön çekilmiş saçlarının üstünde çok güzel iğne oyalı tülbentleri çok güzel taşıyorlardı. Mevlüt okundu bizim ikizler çok şekerdi. Şehzade kıyafetleri giymişlerdi. Hele o minicik sarıkları cübbelerini saran küçücük kuşakları o kadar şirindi ki bayıldım.

Mevlütten sonra ikram oldu. Pide ayran ve memleketten gelen höşmerim tatlısı vardı menüde.

Vedalaşırken de gül suyu ve aşağıda gördüğümüz içinde badem şekeri olan minik şirin kutulardan dağıttı.

Ortam çok güzeldi.

Teşekkürler Filizcim....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder