30 Kasım 2015 Pazartesi

BELENCO WHİTE ANGEL MUTFAK TEZGAHI

Belenco white angel mutfak tezgahı kullanıyorum. Almayı düşünenler için bir değerlendirme yapmak istiyorum. Ben mutfağı yenilediğimde tezgah almak istediğimde belenco hakkında hiç yorum bulamamıştım. Belki birine bir faydam dokunur diyerekten bu yazıyı yazma ihtiyacı duydum.

Parlak, temizliği belli eden çok şık bir tezgah. Bembeyaz. Sadece bir kaç yerinde gri iz var.


Ben mutfakta çok şık durduğunu düşünüyorum ve tezgahımı zevkle kullanıyorum. Lakin tencere koyduğunuzda iz yapıyor. Çamaşır suyu ile de çıkmıyor. Sadece cif gibi krem temizleyicilerle ovduğunuzda çıkıyor. Ben her akşam gece yatmadan önce cifle çizilen yerleri ovuyorum. Bir daha mutfak yaptırırsam mutfak tezgahının bir kısmını ahşap yaptırırım tencere koyabilmek için . Ve mutlaka evye yerleştiririm. Bizim marangoz ben istediğim halde şık durmaz deyip sadece metal lavabo koymuş evye koymamış, çok zorluk çekiyorum.

Eğer titiz biri değilseniz yani tezgahınızı her gün cifle ovalamazsanız bir müddet sonra kötü bir görüntü oluşur. Uğraşmak istemeyenlere Belenco Angle White tavsiye etmem.

Ayrıca dolaplarımı akrilik cam kapak kullandım. Temizlemesi çok kolay. Beyaz dolaplarda sorun yok lakin mürdüm rengi alt dolapları hergün silmek hatta günde bir kaç kere silmek gerek. Çünkü her türlü izi belli ediyor. İyi ki de tüm mutfağı mürdüm yaptırmamışım. Ayrıca çizikler oluştu o kadar dikkatli kullandığım halde. Beyaz dolapları 1 siliyorsam mürdümleri 100 siliyorum yine de lekeli görünüyor. Titiz değilseniz her mutfağı kullandıktan sonra şöyle bir silip üstünden geçmeyecekseniz tavsiye etmem. Titiz bayanlar için ise mükemmel bir renk çok seviyorum dolaplarımı.

GÜNCELLEME:

Belki faydam olur diyerek yukarıdaki bilgileri vermiştim. Şimdi aradan baya zaman geçti, neredeyse 10 ay...

Yeni bir degerlendirme yaparsak; evet çok şık bembeyaz bir tezgah. Ama ben her akşam onu ovmaktan sıkıldım, ellerim mahvoldu. Çamaşır suyu işe yaramıyor. Şimdi bebiş de var. Eğer bir kaç gün ihmal edersem çay lekeleri siyah siyah çizikler tencere izleri tüm yemek izleri olduğu gibi üstünde. Hem artık sanki lekeler daha zor çıkıyor ( Bebekten dolayı çok yorgunum belki de o yüzden zor geliyor) Bu tezgah az kullanılan bir yer için mükemmel ama sürekli kullanım için kötü bir seçim.

GÜNCELLEME 2:

Dün (29 Mayıs 2016) abartmıyorum tam 20 dakika boyunca tezgahı ovmak zorunda kaldım. Cif şişesinin 4 de 1'ini kullanmışımdır. Ellerim mahvoldu. Günlük kullanılan tezgah için sakın almayın. Annem bile isyan etti git aldığın yere söyle bu kadar çizilmemesi lazım bir acaiplik var bunda dedi. Dekoratif amaçlı kullanım için çok şık ama asla günlük kullanım için uygun değil.

Not: Çamaşır suyu ile çıkmıyor. Cifle ovalamak gerekiyor. Abartmıyorum her gün en az 15 dakikanızı ovalamaya harcamanız gerek. Hiç tavsiye etmem. Aldığıma pişmanım.

GÜNCELLEME 3:

Bugün 04/01/2018

Mutfak dolaplarımı yaptırırken kalorimetrenin olduğu dolap gözümüzden tamamen kaçmış. Geçenlerde eve yine dolap yaptırınca bu arada unuttuğumuz dolabı da yaptıralım dedik. Bu vesile ile de temizligi zor olan eski kulpları söküp temizligi kolay başka kulplar taktık. Görüntü şu şekilde;



Yukarıdaki dolap 2 yıl önce yaptırdığımız dolap...

Gördüğünüz gibi 2 yıl içinde dolaplarım baya sararmış.

Demek ki akrilik cam kapaklar zamanla sararıyormuş. Rengini açmak eskisi gibi bembeyaz yapmak için de henüz bir çözüm  bulamadım.

Almak isteyenler için buyrun akrilik cam kapak ilk yapıldığı hafta ve 2 yıl sonrası...


GÜNCELLEME 4:

27.01.2019

Geçen akşam herkes uyuduktan sonra uzun süredir ihmal ettiğim tezgahıma el attım. Öncelikle yarım saate yakın çamaşır suyu beklettim, sonrasında bol bol cifle ovdum. Ve bazı sarı izler çıkmadı. Pes ettim bende. lekeli lekeli kullanıyorum. Bir daha tezgah alırsam kesinlikle kırçıllı koyulu açıklı belki de sadece siyah alırım. Titiz biri iseniz sakın almayın. Artık cifle de çıkmıyor lekeler.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder