24 Ağustos 2021 Salı

ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMA



Zeytinyağlı yaprak sarmayı çok severim. 

 Fakat ömrümde sadece birkaç sefer kendim yapmıştım. 

İlk yaprak sarmamı yaptığımda bunu yapmak sadece bir delilik diye düşünmüştüm.

Okulda bir gün sevdiğim bir arkadaş neredeyse her hafta yaprak sardığını söylemişti de aşırı şaşırmıştım. 

Hiç bir zaman böyle marifetli bir ev hanımı olamayacağım diye düşünüp üzülmüştüm.

Bu son zamanlarda Defne'nin sarma yediğini farkettim ve  birkaç haftadır yaprak sarıyorum.

 Kendimle çok gurur duyuyorum.

Hiç beceremeyeceğimi zannettiğim bir şeyi  daha başarmış bulunmaktayım.

Üstelik gayet lezzetli oldu.

Hemen tarifi unutmadan yazayım.


Malzemeler  

* 250 gr yaprak

* 2 bardak pirinç

* 3 adet soğan

* Zeytinyağı 

* Nane, karabiber, pul biber, tuz

* Limon


Yapılışı  

* Bir gece öncesinden yaprakları güzelce yıkayıp suya bastıralım.

* Soğanları ince ince doğrayıp çelik tencerede kavuralım.

* Güzelce yıkayıp süzdüğümüz pirinci ekleyip kavurmaya devam edelim.

* Tuz ekleyip biraz daha kavurduktan sonra 2 bardak su ekleyelim.

* Pirinçler suyunu çekince  altını kapatalım. Biraz dinlensin. 

* İç pilavımız dinlendikten sonra üzerine nane pul biber karabiber ekleyelim.

* Sarma tenceresini biraz yağlayıp yaprakları saralım. 

* Üzerine bir tabak kapatalım. 2 bardak su ekleyelim.

* Kısık ateşte suyunu çekinceye kadar pişirelim.

* Bir kaç saat dinlendikten sonra üzerine limon sıkalım.


Bu tarifte pirinç biraz artıyor. Artmasını istemiyorsanız 1.5 bardak pirinçle yapın. Defne de ben de pilavını sevdiğimiz için  yaprakları sararken biraz yiyoruz tam geliyor.


Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder