4 Ağustos 2021 Çarşamba

AYVALIK TEKNE TURU

03.08.2021 SALI

Bugün annem, Osman Bahadır ve Defne ile birlikte tekne turuna çıktık.

Aslında dün konuşmuştuk gitsek mi gitmesek mi bir türlü karar verememiştik.

Çünkü Edremit bu aralar aşırı sıcak. Teknede rüzgar sıcak sıcak eser de pişer miyiz diye düşünüyorduk.

Sabah erkenden uyanınca aman evde pişeceğime teknede pişerim, bir deneyelim bakalım dedim.

Herkesi kaldırdım. Annem hiç ihtimal vermiyormuş gideceğimize, çok şaşırdı.

Hazırlandık çıktık.

Ayvalık bize 54 km uzaklıkta. Saat 10 sularında oradaydık.

Sahilde bir çok seçenek var. Pek çok tekne arasından istediğinize geçebilirsiniz.

Benim tek isteğim müziksiz bir tekne turu idi.

Çünkü daha önce müzikli bir tura katılmıştım akşama kafa beyin kalmıyor.

Biz Veysel Kaptan'ın müziksiz teknesini seçtik.

Ayvalık'ta tekneler 11:30 da kalkıyormuş. Daha bir buçuk saatimiz olduğu için önce bir şeyler yiyelim dedik.

Osman bizi Ayvalık'ın meşhur kurabiyecisine götürdü.

Taptaze kurabiyeler poaçalardan bir paket yaptık. Hepsi de ayrı ayrı çok lezzetliydi. Lorlu, sakızlı kurabiyeleri ise ilk kez tattım gayet başarılı buldum.

Buradan çıkınca hala vaktimiz vardı. Vaktimizi iyi değerlendirelim dedik ve çarşıya çok yakın olan Taksiyarhis Kilisesi'ne gittik.

Burayı gezdikten sonra teknemize dönerken Saatli Camii'yi gördük. Orayı da bir dolaştık.

Artık vaktimiz gelmişti. Teknemize geçtik.

Teknemizde 2 çocuk toplam 16 kişi vardı, bir de kaptan ve 2 personel.

Teknemizdeki insanlar gayet uyumlu hoş insanlardı. Hepsini de çok sevdim. Personel ise oldukça sevimli rahat tiplerdi. İşlerini iyi yapmaya çalışıyorladı.

Saat 11:30 da tüm tekneler açıldı.

Çeşitli koylarda yüzme molası verdik.

Hava aşırı sıcak olduğundan biz yolcuların isteği üzerine Cunda Adası gezisi iptal oldu.

Kaptanımız Cunda adası yerine fazladan bir yüzme molası vereyim dedi

Hepimiz tamam dedik.

Böylece 3 yerde yüzme molası verdik.

Yüzme  molası verdiğimiz tüm koylar da şahane idi.

Sular muhteşemdi.

Masmavi besberrak çok derin olmasına rağmen dibi görünen  sulardı.

Bu sularda yüzmek  harikaydı.

Bu sular benim için bu yazın en güzel yüzme deneyimi idi diyebilirim.  Bütün molalarda kaptan hareket saati deyinceye kadar yüzdüm.

Suların normal Edremit denizine göre sıcak ama normalde buz gibi olduğunu söylemeden geçmeyeyim. Ama bu soğuk  sularda yüzüp mevsimin en sıcak bunaltıcı günlerinde titremek ayrı bir zevk...

Teknemiz sanki bir aile teknesi gibiydi

Az ama hoş insanlardan oluşan bir grup...

Tekneye bindiğimizde önce  taptaze çay geldi.

Birinci yüzme molasında da yemeklerimiz hazırlandı. 2 alternatif var; Ya köfte ya balık

Hepimiz balık istedik. Defne'ye de köfte getirdiler. Tabağımızda enfes taptaze çupra harika bir salata ve makarna vardı.

Salata ve makarna sürekli dolaştı.

Akşam dönüş yolunda ise karpuz ikramı oldu.

Annem de Osman da ben de bu geziye tam puan verdik.

Veysel Kaptan müziksiz yemekli tekne turu kişi başı 100 TL Defne için para almadılar.

Çay 3 TL

Soğuk içecek 10 TL

18:00 sularında tekneden indiğimizde Ayvalık alev alevdi. Arabamıza gidinceye kadar canımız çıktı.

Eve dönerken yolumuz üstündeki  Pelitköy'e uğradık. Bir fasıl da orada yüzme oldu. Güneş battı. Biraz da orada dinlenip evimize döndük.

Üzerimde tatlı bir yorgunluk var.

Yarın kardeşlerim Bozcaada'ya bisiklet turu yapmak için gidiyorlar ama ben gidemeyeceğim sanırım.