8 Ağustos 2021 Pazar

KAVURMACILAR KÖYÜ

 08.08.2021 Pazar

Bugün Kavurmacılar Köyü'ne kahvaltıya gittik.


Dün annem sen sevmezsin oraları iki ağaç altı var kuru kuru bir yer dedi.

Tamamen beklentisiz gittim.

Bu köy hakkında hiçbir şey bilmiyordum.

 Burayı daha önce hiç duymamıştım.


Tek kelime ile bayıldım.

Çok çok etkileyici bir yer.

Manzara mükemmel.

Daha önce neden  keşfetmedim deyip hayıflandım.


Köydeki  evler restore edilmiş.  


Kavurmacılar Köyü'nden tüm Edremit Ovası Edremit Körfezi görülüyor. 

Manzara enfes...



Alttaki resimde görülen yerleşim yeri Akçay.
Karşı taraflarda ise Burhaniye Ören Pelitköy sahili ayırtedilebiliyor. Manzaranın gerisi de fotoğraf karesine sığmadı. 



Sabah gittiğimizde kimseler yoktu. 
Püfür püfür çamların altında mis gibi çam havası alarak bir biz rahat rahat kahvaltımızı yaptık.

Biz kahvaltıyı hazırlarken Defnecik etrafta bırakılmış su şişelerini bira şişelerini toplamış. 

Ahlak yoksunu insanların ardında bıraktıklarını temizledikten sonra bir de kozalak dikmiş sulamış  yavru kuşum...

"Ben bir daha gelinceye kadar fidan ol tamam mı"

dedi masum canım kızım.

Kavurmacılar Köyünde enfes manzaraya karşı kahvaltı yapabileceğiniz çay kahve içebileceğiniz manzarası mükemmel bir kafe mevcut.


Kavurmacılar Köyünde Ağustos ayında Sarıkız Hayrı yapılıyormuş. 

Ben hiç gitmedim ama annemler katılmışlar daha önce. 

Sarıkız ruhuna mevlüt okunup dualar ediliyormuş. 

Sonra da halka et yemeği keşkek nohut pilav ve buz gibi enfes özel bir karışım şerbet dağıtılıyormuş.

Köye gidiş yolu da harika. 



Kahvaltımızı yaparken bir ara jandarmalar geldi. Ateş yakmamamız konusunda uyardılar. Tüm ekip Kazdağları'na dağılmış  kuş uçurmuyorlarmış. Allahım sen koru Yarabbim...

Bozcaada badem ezmesi ikram ederek uğurladık.

Kahvaltımızı yapıp sağı solu gezdikten manzaraya doyduktan sonra Defne'yi denize götürdük.

Bugünkü  durağımız Güre Sosyal Sigortalar Kampı.

Eskiden hep buraya  gelirdik.  

Buranın bizim ailede ismi tarla...

Tarla eskiden pek de kimselerin olmadığı sessiz sakin bir yerdi. 

Yıllar içinde etrafa pek çok  site pek çok ev yapıldı.

Herkes zaman içinde burayı keşfetti.  

Çok kalabalıklaştı. 

Eskiden burada deniz kestaneleri olurdu. Kimse ayağını basamazdı. Hiç ayak basmadan yüzerdik. Şimdi o kestanelerden bir tane bile yok. 

Kıyıda güzel  beyaz taşlar olurdu. Değişik  deniz kabukları bulurduk. Artık yok gerçekten beyaz bir taş bile yok. 

Hatta bir keresinde bu sahilden  kepçe ile kum kaçırmaya kalkmışlardı. Annem şimdi jandarmayı arıyorum demişti de kepçe arkasına bakmadan kaçmıştı.

Bu sene neredeyse her gün Pelitköyaltı'na gitmiştik. 

Tarlaya ise bu sene ilk kez geldik.

 Pelitköy sahiliden sonra bana buralar çok kötü göründü. 

Taşlık. Kum yok. Denizi güzel değil.

Gölgelik yer de yeterli değil.  

Kuru zevksiz bir yermiş burası yahu. 

Ama belki de 25-30 yıl bizi ağırladığı için  manevi bir değeri var elbette.


Bugün tarlaya geldiğimizde bir gölge yer bulduk sandalyelerimizi yerleştirdik. Yanı başımıza bir kafile vardı. Çoğu kadın 10-15 kişilik bir gurup beraber şarkılar türküler söyledi, halay çekti, göbek attı.

Ben bu sıralarda Defne ile denizde idim.  Bir ara denizden çıktım Defne'yi giydirirken ortada şarkı  söyleyen sarı saçlı Banu Alkanvarî, tipten de biraz andıran orta yaşlı  bir hanım abla ile ilk defa gözgöze geldik. 
Bana bakarak " Beni sizler var ettiniz" dedi.

 Yeminlen ben yapmadım diyecektim neredeyse:)

Hiç benim tarzım olmayan daha önce hiç de duymadığım bir kaç arabesk şarkı söyledi. 

Sonra birden kendi halinde gölgede oturmuş kelimelik oynayan ondan haberi bile olmayan anneme yöneldi. 
Hepimiz şaşkın şaşkın bakıyoruz ne oluyor diye.  
Siz beni bulamadınız mı yoksa youtube'dan dedi. 
Annemin şaşkın  bakışları  altında elinden telefonu kaptı ve youtube'u açtı. 
Buldum buldum merak etmeyin bu nınını şarkım bu da öbür dindini şarkım bu da az önce ayaklarıma! gelen teyzenin istek şarkısı mırmırmır...
Sonra da annemin telefonundan  canlı yayın  yapan kendine tebrik mesajları yazdı.

Sonra biz kalktık. 

Annem yol boyu amanın bu kadın kimdi adı neydi bu kişinin, hacıyım ben birileri görmeden bulun yorumları silin vs dedi. 
Biz de aman kim görecek kim bilecek boşver anne dedik ama çok güldüm.

Herkese mutlu günler...



2 yorum: