2 Ağustos 2021 Pazartesi

ŞELALELER JEEP SAFARİ TURU

01.08.2021 Pazar

Bugün annem ve Defne ile Şelaleler Jeep Safari Turuna katıldık.

Güzergah

Yeşilyurt Köyü

Adatepe Köyü

Baş Değirmen Şelalesi

Sütüven Şelalesi

Hasanboğuldu Göleti

İlk durağımız Yeşilyurt Köyü

Yeşilyurt Köyü hakkında bilgi aldıktan ve köyü dolaştıktan sonra Zeus Altarına geldik.

Zeus Altarı Edremit körfezinde en sevdiğim yerlerden biri. Orman içinde yaklaşık 500 metre yürüdükten sonra büyük bir kayaya ulaşıyorsunuz. Buradan manzara enfes. Fakat bir kaç gün önce başlayan orman yangınları nedeni ile giriş kapatılmış. Orman içine girmek yasak olduğu için gezi güzergahında bulunan Zeus Altarı iptal oldu.

İkinci durağımız Adatepe Köyü.

Adatepe Köyü mükemmel bir köy.

Her geldiğimde  burayı daha da güzelleşmiş buluyorum.

Her bir köşenin fotoğrafını çekmek istiyorum.

Edremit'e gelirseniz Adatepe'yi görmeden gitmeyin.

Köyü dolaştıktan sonra çınarlı meydanda gerçek el yapımı dondurmalardan aldık. Değişik otlardan yapılmış dondurmalar var. Bu sıcaklarda o kadar güzel gitti ki. Bizim ekipte herkes bu dondurmalara bayıldı. Hiçbir şeyden memnun olmayan annem bile dondurmayı afiyetle yedi, enfes buldu.

Buradan Mıhlı Çayına geçtik.

3. Durağımız Baş Değirmen Şelalesi

Buraya daha önce  hiç gelmemiştim. Edremit'te ne güzellikler varmış da haberimiz yokmuş.

Su çok soğuk olduğu için başta sadece ayağımı suya sokacaktım. Sonra ani bir kararla atladım suya.

Mükemmeldi.

Buz gibi tertemiz bu suda epey yüzdükten sonra mis gibi semaver çayı içtik.
Çevreyi dolaştık.
Çok güzeldi.
Buraya yeniden gelmek isterim.

Buradan ayrıldıktan sonra güzergah üzeri olan Şahinderesi Kanyonu, Kazdağlarında trekking, göllerde yüzme molası, anıt çınar, Tahtakuşlar Köyü Etnoğrafya Müzesi iptal oldu. Ormanlarımızı cigerimizi yaktıkları için milli parklara giriş tamamen yasaklanmış.

Ben Defnecik şelale  görsün şırıl şırıl akan bir dereye ayaklarını soksun diye bu geziyi istemiştim. Korkuyorum ki Defne büyüyünceye kadar bu güzellikler yok olacak. Çünkü ben küçükken gördüklerim şu anda yok. Çoğu yer iptal olsa da amacıma yine de eriştim. Defne gayet mutluydu. İlk defa bir çayda suya girdi. Tatlı tertemiz suda yüzme imkanı doğdu. Ben de galiba ilk kez soğuk  tatlı suya girdim. Yani boş bir gezi değildi benim için. Güzeldi.

Ama annem sürekli söylendi. Geldiğimiz her yer için aman burası için mi bu sıcaklarda çıktık. Aman buraya mı getirdiler bizi diyerek her yere burun kıvırdı. Tamam da  İtalya Como gölüne gelmedik yani Edremit Kazdağı Şelalelerindeyiz. Yılın en kalabalık  en sıcak  en bunaltıcı mevsimindeyiz. Yani annem ne bekliyordu da bulamadı bilemiyorum.

Baş Değirmen Şelalesinden sonra durağımız Sütüven Şelalesi...

Ardından da Hasan Boğuldu

Burada girişte çilek satıyorlarmış. Defne çileğe bayıldığından hemen bir paket aldım. Güzel bir yer bulalım ayağımızı suya sokup ağız tadı ile yiyelim dedim ama nafile bir tane boş masa oturabileceğimiz dere kenarında bir boş taş dahi bulamadık. Hiç değilse  ayağımızı suya sokalım ayakta yemeye de razıydım  ama ona bile yer yoktu. Müthiş bir kalabalık en ufak bir boşluk dahi bırakmamış. Biz de yol üstü bir taşa oturduk. Öncesinde buz gibi sularda yıkayıp da soğuttuğumuz çileğimizi orada yedik.

Uzun zamandır bu kadar güzel çilek yememiştim. Ne tam tatlı ne tam ekşi idi. Tam kararında diri diri mis kokulu çileklerimizi afiyetle yedik. Grubumuzda bir anne ve kızı vardı. Onlar da bize eşlik etti. Muhabbet güzeldi.

Hasanboğuldu belki de Türkiye'nin en güzel yerlerinden biri olmasına rağmen  kalabalıktan ve sıcaktan başta annem olmak üzere ekibimizde kişiler tarafından pek beğenilmedi.

Dört bir yanı açık jeepimize bindik. Aracın her yeri açıktı ama ferah ferah esmiyordu. Size şöyle söyleyim  hani fırını açınca yüzünüze bir sıcak  hava dalgası vurur ya öyle  bir sıcak  hava yüzümüze  yüzümüze  vuruyordu.

Akşamüstü eve geldiğimde turumuz pek yorucu olmamasına rağmen sanırım sıcaktan ya da yol boyu annemin hiç durmaksızın konuşmasından da olabilir  beynim uyuşmuş gibi. Başım tık tık atıyor.

Bu tur iyi mi geçti kötü mü sıcaktan ve baş ağrısından  uyuyamadığım bu saatlerde karar veremiyorum.