26 Ağustos 2021 Perşembe

ENEZ ALTINKUM PLAJI

 25.08.2021 çarşamba

Bugün Enez Altınkum Plajındaydık.


Enez İstanbul'a yaklaşık 300 km uzaklıkta.

Sabah 05:00 de kalktım 15-20 dakika sonra yola çıktık. 09:00 sularında oradaydık. 

Altınkum plajı çok güzel.

Plaj oldukça geniş. Kumu da gayet güzel. 

Deniz masmavi besberrak tertemiz. 

Ve en sevdiğim şey oldukça tenha. 

Öğleden sonra biraz insanlar geldi ama sahil o denli büyük ki kaldırıyor.

Deniz o kadar berrak ki suda oynarken ayaklarınızın altına kadar gelen balıkları görebiliyorsunuz. 

Defne ile oynarken şaşkın balığın biri de bacağıma çarptı baya korktum. Biraz derinde ise daha büyük balıklar var. 

Bir ara denizde Defne ile oynarken büyük  balıklardan biri havaya zıpladı. Hiç böyle bir şey görmemiştim ömrümde, çok güzeldi. 

Yıllardır şnorkelle yüzmemiştim. Kemal dalış maskesini getirmiş. Uzun zamandır ilk kez deniz altını taradım. Bir sürü iri balık gördüm sanırım kefaldi. Defnecik de maske ile bakarken deniz minareleri ve içinde  bulunan yengeçleri görmüş korkmuş. Burada böcek var ucunda ahtapot kolları gibi birşey deyip durdu onların minicik zararsız bir yengeç olduğunu anlatabilmek için baya dil döktüm.

Deniz çok güzeldi. Sıcaklığı tam ideal sıcaklıktı. Sabahtan akşama sudan çıkmadım. Defne annecim buraya geldiğimiz için "muhteşem mutluyum" deyip durdu. 


Sahil boydan boya şemsiye şezlongla çevrelenmiş. Bizim kendi şemsiyemiz masamız vs olduğu için denize yakın bir yere oturduk. Yakınlarda tuvalet duş kabin vs vardı. O açıdan da rahattık yani.

Her ne kadar bir ara işletmeci gelip size şezlong kiralayayım dediyse de sahillerin kimseye ait olamayacağını çok iyi bildiğimden teşekkürler dedim o da ısrar etmedi (edemedi) ama Kemal böyle şeylere çok bozuluyor: Biraz canı sıkıldı. Benim açımdan ise herhangi bir sorun yok. 

Burayı 2018 yazında keşfetmiştik. Bir apartta bir gece kalmıştık. Burada apart kiralarsanız alışveriş yapabileceğiniz yerler mevcut; A101 bim vs var. Geceleri biraz ötede gençlerin seveceği incik boncuk satıcıları lunapark çay bahçeleri vs olan canlı bir yer var. 

Yalnız akşamları bu güzel yerin bir kusuru var: Sivrisinek. 

2018'de sivrisineklerden çok çekmiştik. Belki şimdi bir çözüm bulmuşlardır bilemiyorum.

Sanırım yakınlardaki çeltik tarlaları sulak alanlar sebebi ile sivrisinek oluyor.

 Sivrisineklerle uğraşmayı hiç mi hiç istemediğimden hem de akşam evimde rahat yatağımda uyumak istediğimden hem de sabahtan akşama deniz bana yettiğinden akşam eve dönmek istedim, Kemal de yüzde  yüz bana katıldı

İkindi vakti 18:00 gibi yola çıktık. 

Dönüş yolu da güzeldi.

Enez'e yakın yerlerde çeltik tarlaları var. Sulak alanlarda tarlalarda bir sürü kuş gördük. Mesela bir gölde pembe pembe flamingo sürüsü vardı. Bir sürü  balıkçıl ve adını bilmedigim daha önce hiç görmediğim bir sürü farklı kuş gördüm. Bir de gökyüzünde atmaca mı doğan mı şahin mi bilemiyorum yırtıcı bir kuş gördük.

Su kenarında inekler koyunlar keçiler vardı. Enez merkezde ise yolda bir başına yürüyen eşek gördük. 

Enez'den uzaklaştıkça pirinç tarlaları o sulak alanlar bitti ayçiçek tarlaları başladı. 

Derken yaklaşık 4 saat sonra evdeydik.

Ben çok güzel bir gün geçirdim yolculuk da gayet keyifliydi.

O kadar yorulmuşum ki bu sabah çok zor kalktım. Sağı solu topladım valizleri boşalttım. Çamaşırlar makinada. Yüzüme  ise yoğurt sürdüm. 50 faktör kreme rağmen  kıpkırmızıyım çok yanmışım. 

Anneannem derdi "Gezmenin adını  yorgunluk koymuşlar" Gerçekten de her yerimden yorgunluk akıyor.

Ama yine de iyi ki de gitmişiz. Güzel bir gündü. 

Herkese mutlu günler....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder