26 Eylül 2016 Pazartesi

AJVAR SOS




Bu hafta sonu ajvar sos yaptım. Daha önce kimsede görüp yemedim. Nasıl bir şey bilmiyordum. Kışlık domates ve kışlık menemen tarifi ararken gördüm, bir denemeye karar verdim.

Daha önce hiç ajvar sos yememiş olan eşim benin yaptığım sosa 10 üzerinden 8 verdi. Tam not vermedi ama bütün tabağı yedi, sildi, süpürdü. Orjinali nasıldır bilemiyorum ama ben kendi yaptığıma 10 üzerinden 10 verdim. Çok beğendim.


Benim internetten bulduğum tarif şu şekilde;

Malzemeler:

3 kilo kırmızı biber
2 kilo patlıcan
2 kilo domates
3 iri soğan
1 baş sarımsak
1 yemek kaşığı tuz
Yarım çay bardağı zeytinyağı
Yarım çay bardağı sirke
Karabiber pul biber

Yapılışı:

* Önce patlıcan ve kırmızı biberi közleyelim. Bir poşet içerisinde soğusunlar.

* 10-15 dakika sonra temizleyip minik minik doğrayalım. Bir kenarda beklesinler.

* Domatesleri yıkayıp arka tarafına minik bir artı çizelim. Kaynar suya atıp 3-4 dakika bekledikten sonra soğuk suya atalım. 3-4 dakika bekledikten sonra kabuklarını soyalım.

* Domatesleri blendırdan geçirelim.

* Soğanlarımızı söğüş doğradıktan sonra tenceremizde kavuralım.

* İçine minik minik doğranmış sarımsaklarımızı ekleyelim.

* Kavrulan soğan sarımsaklarımızın üstüne domatesleri ekleyelim. Biraz kaynayınca patlıcan ve biberleri de ekleyip biraz kaynatalım.

* Tenceredeki tüm karışımı blendırdan geçirip koyuluğuna bakalım. Gerekirse suyunu çekinceye kadar biraz daha kaynatalım.

* Son olarak da zeytinyağı, sirke, tuz, karabiber, pulbiber ekleyip karıştıralım.

* Sosumuz hala kaynıyorken sıcak sıcak kavanozlara doldurup kapaklarını sıkıca kapatalım. Bir havlunun üzerine ters çevirelim. Kapaklar yeni olmalı. Kavanozun kapak yeri kuru olmalı.

* 24 saat sonra kontrol edip dolabımıza kaldıralım.

Afiyet olsun.

Bu tarifle 400 ml'lik küçük kavanozlardan 10 adet 330 ml'lik kavanozlardan 2 adet ve  ayrıca 1 kase sos çıktı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder