12 Eylül 2016 Pazartesi

DONDURUCUDA KÖZLENMİŞ BİBER

Kahvaltılarda en çok görmek istediğim şeylerin başında közlenmiş kırmızı biber gelir.


Zeytinyağı, bir diş sarımsak -bazen azıcık sirke- ile tatlandırılmış köz kırmızı biber kahvaltıyı muhteşem kılar. 

Şu anda tam mevsimi hatta bitmek üzere.

4 kilo kırmızı biber közledim az önce. Makbul olanı tabii ki odun ateşinde mangalda közlemektir ama ne yapalım İstanbul'da sitede oturuyoruz diye mahrum mu kalalım bu lezzetten. Bahçeli şirin evimize (hayaller hayaller) taşınıncaya kadar bu küçücük mutfağımda ocak üzerinde közmatiğimle yapacağım kış hazırlıklarımı.

Közmatik demişken, geçen hafta 5 kilo kırmızı biber aldım, fırına attım. hiç mi hiç beğenmedim biberlerin tadını; kırmızı biber haşlaması olmuş benimkiler. Bir yerlerde yanlışlık yapmışım ama ne bilmiyorum. Dondurucudan çıkarıp çıkarıp kullanıyorum kışa kalmasın diye.

Ev ortamında başka nasıl közleyebilirim diye biraz araştırdıktan sonra közmatiği duydum. Daha önce bekarken almıştım, kullanmamıştım, anneme götürmüştüm . Bir kez daha deneyeyim dedim 10 TL ye aldım bir milyoncudan. Az önce biberlerimi közmatikte közledim, gayet güzel oldular, sevinçliyim.

Közmatik bu oluyor;
Közmatiği kullanmadan önce ocağımızı alüminyum folyo ile korumaya alıyoruz. Folyonun ortasını minik bir daire şeklinde alıyoruz. Ocağımızın metal aksamını çıkarıp folyoyu geçiriyoruz. İşimiz bitince folyoyu atıyoruz. Böylece ocağımız tertemiz kalıyor.

Gelelim tarifimize;

*Kırmızı Biberimizi güzelce yıkayıp, kurulayıp, közlüyoruz.

*Közlenen biberleri bir poşet içerisine alıyoruz, 5-10 dakika bekliyoruz. Böylece kabukları kolay soyuluyor.

*Kabuklarını soyarken çekirdeklerini temizlerken asla su kullanmıyoruz, tüm lezzeti gider.

* Streç filmi tezgaha serip 3 adet biberi bir ters bir düz olacak şekilde koyuyoruz. Hiç hava olmayacak şekilde güzelce sarıp buzluğa koyuyoruz. Önce buzluğa tek tek koyuyoruz. ara ara yerlerinden kaldırıyoruz ki buzluğa yapışmasın. Donduktan sonra üstüste dizebiliriz.



* Elimizin altında, lezzetinden kaybetmemiş mis kokulu biberlerimiz hazır.

Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder