14 Eylül 2016 Çarşamba

FASULYE TURŞUSU

Ben fasulyenin turşusunun yapıldığını bilmiyordum. Ta ki okul kahvaltımıza karadenizli bir arkadaşın turşu kavurması getirmesine kadar.

Turşunun kavrulabilmesi fikri çok tuhafıma gitti açıkçası.

Benim yediğim fasulyenin ekşiliği tadı tuzu lezzeti tam benlikti. O kadar hoşuma gitti ki en kısa zamanda ben de denedim. Bimden aldığım turşu vardı evde, bana tarif edilene uygun bir şekilde yaptım. Tabi ki arkadaşın yaptığının yarısı kadar bile güzel olmadı. Çünkü ben kavanozun içinde ne varsa biber domates havuç kavurdum. Kavanozun içinde bir fasulye yoktu.

Hazır turşularda kötü bir koku oluyor. Sanırım içine attıkları koruyucunun kokusu. Sevmiyorum o kokuyu... Ev yapımı turşulardaki o lezzet o koku yok hazırlarda.

Turşu yapmaya karar verince mutlaka bu turşudan da kurmam lazım dedim.

Internette araştırma yaparak bu tarifi buldum. Ins güzel olur da bir kaç ay sonra bunlarla turşu kavurması tarifi de yazarım.

İlk kez turşu kurdum onu da belirtmek isterim. Bunun yanında salatalık biber turşusu da yaptım. Onlar biraz daha farklı yapılıyormuş.




Malzemeler

1 kilo fasulye
5-6 adet nohut
5-6 adet sarımsak
2.5 çorba kaşığı salamura tuz
1 çay bardağı sirke

Yapılışı

* Fasulyelerimizi temizliyoruz. Bir güzel yıkıyoruz.

* Kaynayan suya atıp rengi değişene kadar 5-10 dakika bekliyoruz.

* Fasulyelerimizi bir tel kevgir yardımı ile soğuk su dolu başka bir kaba aktarıyoruz.

* Kavanozumuza dik bir şekilde diziyoruz. Aralarına 5-6 adet nohut 5-6 adet sarımsak atıyoruz.

* 1 litre suya 1 çay bardağı sirke 2.5 çorba kaşığı salamura tuz ölçüsüne göre turşu suyumuzu hazırlayıp fasulyelerin üzerine gelinceye kadar dolduruyoruz.

* En üste bir kaç dal maydanoz ekliyoruz.

* Benim bu ölçülerle 2 adet kavanozum (1 litrelik kavanoz) oldu.

* Turşu ölçülerini Refika'nın Mutfağı sitesinden aldım.

İnşallah olur.

Güncelleme yaparım ileride inş.

Güncelleme: Çok güzel  olmuş. Enfes turşu kavurması yaptım bu fasulyelerle...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder