18 Ekim 2016 Salı

KARNIYARIK BÖREĞİ





Malzemeler


3 yufka
3 yumurta ( Ben 2 yumurta ile yapıyorum)
3 çorba kaşığı yoğurt
1/3 su bardağı zeytinyağı
1 adet kabartma tozu ( Ben eklemiyorum)

İçi için;

1 kase peynir
Yarım demet maydanoz

Ayrıca

1 adet domates
1 adet yeşil biber

Yapılışı

* Önce peynirimizi ufalayalım.

* Maydanozu yıkayıp doğrayıp peynirimizle karıştıralım.

* Bir adet domates ve bir adet biberimizi de doğrayalım, kenarda beklesinler.

* Yumurtaların birinin sarısını ayıralım. (Ben ayırmıyorum)

* Bir kasede yoğurt, yumurtalar, yağ ve kabartma tozunu çırpıcı ile çok iyi karıştıralım. (Kabartma tozu kullanmadan da yaptım gayet güzel oldu, artık kullanmıyorum)


Artık böreğimizi yapmaya başlayabiliriz.

* Önce fırınımızı 190° ye getirip çalıştıralım.

* Yufkalarımızın birini açıp sıvı harcın üçte birini fırçayla her yerine sürelim.

* 2. Yufkayı üstüne serip kalan harcın yarısını dökelim, her yerine yayalım.

* 3. Yufkayı da üzerine serip kalan harcı aynı şekilde sürüyoruz.

* Yufkalarımızı önce 2 ye bölüyoruz. Sonra her bir parçayı 2 ye bölüyoruz. Böylece 16 eşit üçgen elde edeceğiz.

* Harcımızı yufkanın geniş tarafına koyup yanlardan kıvırıp rulo şeklinde sarıyoruz. Tıpkı kalem böreği yapar gibi.

* Yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize diziyoruz.

* Böreklerimizin üzerine yumurta sarısı sürdükten sonra çörek otu, susam serpiyoruz. (Ben kalan harcı sürüyorum yumurta kokusunu sevmediğimden)

* Böreklerimizin üzerini bıçakla biraz çiziyoruz. Domates ve biberi de yerleştirdikten sonra fırına veriyoruz.

* Üzeri kızarınca fırından çıkarabiliriz.

Afiyet olsun.


*  Artık harcın içine 3 yumurta değil 2 yumurta kırıyorum. 
Börekleri fırına vermeden de üzerine yumurta değil kalan harcı sürüyorum -yumurta kokusunu çok sevmediğimden-
 Ayrıca harca kabartma tozu eklemiyorum. 
ve son olarak da 170 °C de pişiriyorum. 
Böyle daha güzel oldu ...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder