5 Eylül 2016 Pazartesi

CEVİZLİ KURABİYE

Bugün okulda kahvaltımız vardı. Ben cevizli kurabiye yaptım. Bu kurabiyeyi kime yaptıysam beğendi. Arkadaşlar da beğendi, tarif de aldılar. Bir tane bile kurabiye kalmadı geriye.

Daha önce burada tarçınlı ve zencefillisini paylaşmıştım. 

Sadesi çok daha güzel oluyor. 

İşte tarif...



Cevizli Kurabiye

* 125 g tereyağı
* 1 su bardağı pudra şekeri
* 1 yumurta
* 4 su bardağı un
* 0.5 su bardağı kırılmış ceviz
* 1 paket kabartma tozu
* 1 paket vanilya

Yapılışı

* Oda sıcaklığında yağ, yumurta ve şekeri elimizde bir güzel karıştırıyoruz.

* Üzerine kabartma tozu, vanilya ve 2 su bardağı un eliyoruz, karıştırıyoruz.

 * Ele yapışmayan yumuşak bir hamur olana kadar un ekliyoruz.(eleyerek) Benim hamurum 4 su bardağı un aldı.

* Üzerine elimizle kırdığımız cevizi ekliyoruz, şöyle bir karıştırıyoruz.

* Hamurumuzu buzdolabında 10 dakika dinlendiriyoruz.

* Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsimize şekil verdiğimiz kurabiyeleri diziyoruz.

* Kurabiyelerin  kalınlığı 1 parmak olmalı.

* Süslemek için her birinin üstüne bir adet damla çikolata batırdım.( Çok gerekli değil)

* 170 ° fırında 15- 20 dakika kadar çok hafif kızarıncaya kadar pişiriyoruz. (Çok pişirmeyelim.)

* Biraz soğuyunca fırından alalım. Üzerine pudra şekeri serpelim. ( Pudra şekeri olmadan daha çok seviyorum aslında)

Afiyet olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder