27 Aralık 2015 Pazar

ROTA VİRÜSÜ AŞISI

Bu hafta rota virüsü aşısı oldu yavru kuşum.

Diğer aşılar gibi koldan ya da bacaktan olacak, canı acıyacak diye üzülüyordum. Meğer şırınga ile ağıza veriliyormuş. Çok basit oldu.

Rota virüsü aşısını devlet yapmıyor. Özel hastanelerde yapılıyor. Resmi olmayan kaynaklardan öğrendiğime göre çok pahalı olduğu için devlet aşı takvimine almamış şimdilik. Muayene 45 TL Aşı 145 TL. İki doz yapılıyor. İkinci doz 2 ay sonra şubat ayında olacak.

Aşıyı yaptırıp yaptırmama konusunda çok tereddüt ettim, baya araştırdım. Devletin aşı takvimine almayışı baya kafamı kurcaladı. Bir de yan etkileri tabii. Acaba ticari bir oyuna mı alet oluyorum diye çok düşündüm. Hatta biyolojik silahlar falan aklıma geldi. Paranoyak gibi davranıyor olabilirim ama tarihte kızılderililere çiçek hastalığı virüsü bulaştırılmış battaniye yollanmıştı evet bu oldu. Fransa tarihte bir köye hastalıklı ekmek dağıtıp köy ahalisinin topunu delirtmişti evet bu da oldu. Bazı ülkeler asla kan örneklerini dış ülkelere yollamıyor(muş)  çünkü sadece belli ırkları etkileyen hastalık virüsleri üretilmesi için çalışmalar varmış. Ekmeklere açıklanmayan katkı maddeleri ekliyorlar. Canan Karatay ekmek yemeyin diye boşuna demiyor. Bizim nesillerimiz üzerinde niye oynanmasın.

Öte yandan sonuçta biri araştırmış bulmuş. Kötü bir hastalık zehirli ishal. Günde 25 defa dışkı yapıyormuş rota virüsü  kapan insanlar.  Sağlık her şeyden daha önemli. Niye destek olmayayım ki.

Sonuç olarak yaptırdık. Çok şükür yan etkisi de olmadı. Rahat bir gün geçirdi. Kakalı bez sayısı artmadı. Bu aşı gazı artırabiliyormuş bu yüzden bebişi  tedbir amaçlı o gün daha çok hareket ettirdim. Yediğime içtiğime dikkat ettim. Bol bol emzirdim. Gaz, sancı ateş vs olmadı çok şükür.

Bunu da atlattık çok şükür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder