24 Aralık 2015 Perşembe

BEBİŞİN YENİ CİCİŞLERİ ve YENİ OYUNCAKLARI (7)

Bu hafta bebişe oyun halısı aldık.  


Ebebek'te baby& toys yağmur ormanı oyun halısı 130 TL'ye inmiş. Beğendik aldık.  İçinden bir sürü çıngırak çıktı. Alüminyum gövdelerden birinde zürafa var ki Defne'nin çok ilgisini çekti. Bir tane sallanınca ses çıkaran maymun var. Bir de çok anlam veremediğim çok uyduruk radyo gibi bir şey koymuşlar. Açma kapama düğmesi çok sert, benim gücüm yetmedi açmaya. Çok gereksiz bir parça gibi geldi bana, sevmedim. Bir de tepede müzik çalan bir aparat var ki bu tür oyuncak müziklerinden hoşlanmadığımdan onu da kullanmadım. Bir de ayaklarını vurduğunda hışır hışır ses çıkaran yaprak var Defnecik onu çok sevdi. 

Bizim bebiş yatmayı hiç sevmiyor. Gündüzleri de neredeyse hiç uyumuyor. 65 m2 evde bir odadan diğerine turlamaktan bazen başım dönüyor. Bu oyun halısını hem kızımın eğlenmesi hem öğrenmesi hem de  de bana biraz vakit kalması için aldım. Değil çamaşır bulaşık temizlik çok af edersiniz ama tuvalete bile gidemiyordum. Bebeği koltuğa bıraktığım anda viyaklamaya başlıyor. Umarım bu oyun halısı işe yarar.

Başta çok tereddütlerim vardı. Defne ya beğenmezse diye endişeleniyordum.
Çok şükür ilgisini çekti galiba. Bir de babası balon astı ki bayıldı bizim kız bayıldı. Baya oynuyor. Böylece bugün yatağımı toplayabildim, çamaşırlarımı asabildim.

Hatta bugün oyun halısında şarkıya benzer bir şeyler bile mırıldandı. Keyfi pek yerindeydi. Umarım ilgisi artarak devam eder. 

Aşağıdaki oyuncakları da anneannesi memleketten getirmiş, Defnecik oynasın diye...


Bu hafta oyun halısı almaya gidince e-bebekten bebiş için bir kaç üst baş aldım. O kadar hızlı büyüyor ki kıyafet yetişemiyorum (maşallah)

Kızımın hiç yeşilli kıyafeti yoktu. Bu kuşlara bayıldım. Ayrıca pantalonun arka cep detayları da hoşuma gitti. Giydirmek için sabırsızlanıyorum. Bakalım Defnecikte nasıl duracak.



Kadife takımlara hiç bakmıyordum. Ben çok bunalık bir tip olduğum için çocuğun hep terlediğini bunaldığını sıkıldığını düşünme eğilimim var. Fakat fark ettim ki benim yavruşumun elleri hep soğuk. Vücudu da soğuk. Ev ne kadar sıcak ta olsa bebiş kendini ince penye takımlarla ısıtamıyor galiba. Bu kadife tulumu deneme amaçlı aldım. Eğer memnun kalırsam 3-5 adet  kışlık kadife takım alacağım.


Bu şirin elbiseyi de taa memleketten Yüksel teyzemiz yollamış. O kat kat fırfırlara bayıldım.


 Bu da bolerosu


Anneannesi kızıma hırka ile bere örmüş. Hafta sonu günlük yürüyüşümüze çıktığımızda giydirdim. O kadar yakıştı ki Defne Ferah'a kar prensesi gibi oldu.



Bunlar da patikleri Defne Ferah'ın. Öndeki ponponluyu rahmetli anneannem çeyizime koymuş. Kullanacağımı hiç zannetmezdim, ama her dışarı çıktığımızda giydirdim.. Allah gani gani rahmet eylesin. Evde ayakkabı giydirmiyorum eee tek çorap ta ısıtmıyor bizim kızın ayacıklarını. Bir de ben neredeyse çıplak geziyorum evde kaloriferin derecesini çok yükseltmiyorum. Dün ölçtüm ev 22 °C. Bence ideal bir oda sıcaklığı ama Defnenin ayakları yine de buz. Anneme de rica ettim hemen örüverdi aşağıdaki patikleri. Çok pratikler. Çoraplarının üzerine geçiriveriyorum ohh Defne Ferah'ın ayacıkları hemen sıcacık oluyor.

Yanda duran büyüğü ise soğukta parkta patik ören yaşlı bir teyzeden aldım. 


Bunlar da benim çeyizimden. Sarılı olanı köyde babamın halası örmüş. Allah rahmet  eylesin. Diğerini kim verdi hatırlamıyorum keşke baştan üzerlerine not düşseymişim. Defne için henüz çok büyükler.


Hayatta yünlü kıyafet giydirmem bebişe sakın örme demiştim anneme lakin kış geldi. Ben askılılarla bile bunalırken bizim bebiş üşüyor galiba. Deneme amaçlı bir kere giydirdim hemen ısınıverdi elleri yüzü yavrucuğumun. O günden beri bu yelekler kurtarıcım oldular. Hem de çok yakıştılar. Simleri akşamları parlıyor. Artık benim de hoşuma gidiyor. Başta niye sevmediysem. Şimdi anneme bol bol patik hırka yelek pelerin ne varsa ör diyorum.





 Bunlar da örgü battaniyeleri. Beceriklidir benim annem maşallah...


Bu da bebek arabası için yarım battaniye. İçinden kurdela geçiyor.



Bunu da eşim almış o kadar iyi geldi ki... Baya işe yaradı. Ufak tefek yıkanmışları nemlileri asıyorum hem çok az yer kaplıyor hem de çok kullanışlı. Kurutma makinası olmayanlar ve evi benimkisi gibi minicik olanlara tavsiye edilir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder