9 Aralık 2015 Çarşamba

BULGUR ÇORBASI

Bulgur süt artırıyormuş. Yeni anneler için önemli bir besin maddesi yani. 
Bu yüzden internette değişik bulgurlu tarifler ararken bulgur çorbası buldum.
 Daha önce bulgur çorbası ne yaptım ne de bir yerlerde yedim.
 Sevgininblogu. blogcu.com adresinden bulgur çorbası tarifini denedim.
 Çok basit bir çorba. 
Tarifi biraz değiştirdim. 
Mesela margarin kullanıyordu ben tereyağı kullandım. 
2 paket bulyon kullanmıştı ben bulyon eve sokmadığım için çorbaya atmadım.
 Bir de hem kuru nane hem maydanoz ikisi birlikte olmaz (bana göre) ama bu tarifte her ikisini de birlikte kullandım.( önce naneli yapmıştım sonra dereotu ekleyim dedim süt yapsın diye dereotu ekleyince maydanoz da doğradım. Ama bir daha yaptığımda sadece maydanoz kullanacağım. 
Bir de bulyon yerine evde yapılmış et suyu ekleyeceğim.
 Bir de tereyağı yerine zeytinyağı çok daha iyi gider gibime geliyor. 



Malzemeler

1 kase pilavlık bulgur
1 kaşık tereyağı
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
Tuz pul biber karabiber nane
Ya da maydanoz


Hazırlanışı

* Tereyağında salça biraz kavrulur.
* Üzerine su eklenir.
* Su kaynadıktan sonra bulgurlar eklenir.
* Bulgurlar pişince içine tuz pul biber karabiber nane eklenir.
* Kuru nane yerine incecik kıyılmış maydanoz da eklenebilir.
* 5 dakika dinlendirilip servis edilir.

Afiyet olsun...

Değerlendirme:

İlk kez yedim beğendim. Hem çok basit hem de lezzetli. Bundan sonra ara ara yaparım bu çorbayı. Et suyu kullanılırsa çok daha lezzetli olur.

GÜNCELLEME: Defne Ferah 3 yaşını bitirdi ve 2. kez bile yapmadım.

GÜNCELLEME: Defne 5 yaşında ... Bu çorbayı bir daha bir kez bile yapmadım.   Görüntü de zaten hiç cazip değil ama yine de yayını silmeye gönlüm elvermedi. Belki yeni annelere yardımcı olur süt  artırır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder