5 Aralık 2015 Cumartesi

BULGUR PİLAVI

Namı-diğer meyhane pilavı...

Bizim kız artık devam sütünü içmiyor sadece anne sütü alıyor. Bu durumda sütü artırmak için her yolu deniyorum. Bulgur sütü artırıyormuş. Üşenmedim gecenin 10'unda bol soğanlı bulgur pilavı yaptım, az önce de yoğurt eşliğinde afiyetle yedim. Şimdi de rezene-kimyon-anason-dereotu tohumu karışımı çay içiyorum.

Bu arada emziren annenin sütünün artması için 1 bardak suya 1-2 yemek kaşığı kuru dut eklenip 7-8 dakika kaynatılıp içilir. Eşimin dediğine göre ne zaman ki bu dut çayını yaptım bizim bebiş biberonu bıraktı.

Benim 2. ay sütüm arttı. Bunda dut çayı mı etkili oldu  hurma mı yoksa sezaryenden sonra anca mı kendime geldim. Artık evi temizlemeye çalışmaktan da vazgeçtim her fırsatta dinleniyorum bu mu etkili oldu?!!Hangisi bilmiyorum.

Bulgur Pilavı



Malzemeler

1 su bardağı bulgur
1 adet soğan
1 adet yeşil biber
2 adet domates
1 adet havuç
1 kaşık biber salçası
1 kaşık domates salçası
Zeytinyağı
Tuz, pul biber,karabiber, nane


Hazırlanışı

* Önce zeytinyağında soğanı kavuruyoruz.
* İçine biberlerimizi ekliyoruz.
* Salçalarımızı ekleyip iyice kavuruyoruz ki salçalarımız çiğ kokusunu atsın ve güzel koksun.
* Domateslerimizi ekliyoruz
* Havuçlarımızı rendeleyip ekliyoruz
* Son olarak bulguru ekleyip bir güzel karıştırıyoruz.
* Tuz, pul biber ekliyoruz.
* 4 su bardağı su ekleyip kısık ateşte suyunu çekinceye kadar pişiriyoruz.
* Suyunu ekledikten sonra bir daha karıştırmıyoruz.
* Ocağın altını kapadıktan sonra karabiber, nane ekliyoruz. Nane yerine incecik doğranmış maydanoz da ekleyebiliriz.

En az 20-30 dakika demlenmesini bekliyoruz. Bu sırada pilavınızı karıştırmayın.

Pilavımızı dinlendirdikten sonra önce güzelce karıştırın sonra servis yapabiliriz.


Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder