8 Aralık 2015 Salı

KREMALI MANTAR SOTE


Malzemeler

1 paket mantar
1 adet soğan
2 diş sarımsak
1 adet kırmızı biber
1 adet yeşil biber
Maydanoz
Yarım paket krema
Zeytinyağı
Tuz karabiber pul biber

Hazırlanışı

* Soğanlar zeytinyağında kavrulur.
* Küçük kıyılmış sarımsak eklenir.
* Üzerine önce kırmızı biber eklenir. Biraz kavrulur. Kırmızı biber yeşile göre geç pişiyor.
* Sonra yeşil biber eklenir kavrulur.
* Dilimlenmiş kültür mantarı eklenir.
* Mantarlar suyunu bırakıp çekinceye kadar kısık ateşte pişirilir.
* Pul biber, karabiber, tuz eklenir.
* Son olarak 4-5 kaşık yani yaklaşık yarım paket krema eklenir. Bir iki tıkırdadıktan sonra ocağımızın altı kapatılır.
* İncecik kıyılmış maydanoz eklenir.
* 5 dakika kadar yemeğimiz dinlendikten sonra  soğumadan servis yapılır.

Afiyet olsun...

Değerlendirme:

Beğendim mi evet beğendim bu yemeği bir daha yapar mıyım evet yaparım. Eşim de beğendi. Lakin bu yemekte mantarlar kayış gibiydi pek lezzetli değildi o mis gibi mantar kokusu oluşmadı. Her şeyin yapaylaştığı, tatların kokuların kaybolduğu günümüzde artık marketimize güzel mantar gelmiyor. Daha doğrarken fark ettim. Mantarlarda görünüş mükemmel ama koku yok tat yok. Aslında bu sebepten bu yemeği paylaşmayacaktım ama sonra insanların buzluktan çıkma hamsi börek kurabiye yedikleri aklıma geldi ve bu postu yazdım. Yani paket plastik gibi mantarla ancak bu kadar olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder