11 Mayıs 2021 Salı

MERCİMEK ÇORBASI (2)


Defne mercimek çorbasını sevdiği için bizim evde her 2-3 günde bir mercimek çorbası pişiriliyor.

 Artık pek çok mercimek çorbası  tarifi biliyorum. 

Osman'ın tarifi ise şimdiye dek tattıklarım  arasında açık  ara birinciye oynar.

Osman'ın mükemmel çorbasını deneye deneyene nihayet ben de güzel yapmaya başladım. 

Basit bir mercimek  çorbası diyebilirsiniz ama püf noktalarına uyduğunuzda lezzet 100 kat artıyor.

Tarifi unutmadan paylaşayım.



OSMAN'IN MERCİMEK ÇORBASI

* Tenceremize ayçiçek  yağı ekliyoruz.  (Zeytinyağı ya da tereyağını tercih ederdim ama bu çorbada ayçiçek yağı  güzel oluyor)

* İnce ince doğranmış 1 baş soğan ve 2- 3 diş sarımsağa tuz ekleyip yağda kavuruyoruz. 

* Doğranmış  1 adet havuç ve 1 adet patatesi ekliyoruz. Biraz da bu şekilde  kavuruyoruz.

* 1 bardak yıkanmış kırmızı mercimeği de ekleyip biraz daha kavuruyoruz.

* Üzerine 8 bardak kaynar su (Dikkat! su kaynar olmalı) ekleyip düdüklüyü kapatıyoruz. Eğer  çorbanızı  koyu seviyorsanız 7 bardak su koymalısınız.

* Yaklaşık yarım saat sonra çorbamız hazır. Blendırdan geçirip servis yapabiliriz.


Afiyet olsun.

NOT:

* Düdüklüde yaptığımda  bazen dibi tutuyor (nedenini anlayamadım) Bu sebeble artık çelik tencerede yapıyorum.

* Patatesi  doğruyorum ama havucu rendeleyip kavuruyorum. Çorbamız piştiğinde ise karıştırıcı ile biraz karıştırıyorum.  Blendırdan geçirmeme gerek kalmıyor. Böylece  benim daha çok sevdiğim tane tane  bir çorba  haline geliyor. Aynı zamanda blendırdan geçmediği için Defne için daha sağlıklı.


* Bir keresinde sarımsak  koymayı unutmuşum. Ben de sonradan ezip içine karıştırdım. 5-10 dakika sonra da altını  kapattım. İğrenç  oldu. Bir tencere çorba çöpe  gitti .  İlk başta sarımsağı  soğanla kavurmanız gerekiyor.


En kolay  mercimek çorbası  tarifi için

tıklayınız.




 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder