17 Mayıs 2021 Pazartesi

AVRUPA MELEZİ, LARİX DECİDUA








Eskiden parka baktığımda yeşil yükseltiler görürdüm; onlar ağaçtı. 

Yerdeki düzlükte ise yeşil bir alan vardı, o alan da çimdi.

Defne 1.5- 2 yaşlarında iken aşağıda  koyunların kuzuların otladığı çayırlık alanda çimenlerin üstünde hoplaya zıplaya oynarken minik çiçekleri koparıp isimlerini soruyordu.

Otların içinden bir beyaz  çiçek  buluyordu,
hayret bir şey ki ben de onunla birlikte ilk kez görüyordum; çiçek  diyordum, adı ne bilmiyordum. 

 Başka sarı  bir çiçek  gösteriyordu onu da ömrümde ilk kez görüyordum ve ona da çiçek  diyordum ama yine ismini bilmiyordum.

Defne sayesinde ilk kez  farkediyordum ki

yıllarca üstüne basıp dolaşmıştım, 
bazı baharlar üstlerine  yatıp rüzgarla oradan oraya savrumalarını izlemişliğim,
 yaydığı kokuları duyumsamışlığım da vardı
 ama bir kez bile dikkat etmemiştim,
 yakından incelememiştim.

Aslında hiç görmemiştim onları.

Bir göreyim tanıyım Defne'ye en azından ismini söyleyebileyim istedim.

Böylece  kır çiçeklerini araştırma  merakım başladı. 

Araştırdıkça onların mütevazi güzelliklerini farkettim.

Her dikkatli  bakışta yeşil  alanda daha fazla şey görmeye  başladım. 

Defne artık 5 yaşında,
  ve  hala keşfediyorum,
ve hala çok  hayretler  içerisindeyim.

Etrafa daha dikkatli bakmaya başlayınca  ağaçları da farketmemek imkansız hale geliyor

Dikkatle bakınca bu ağaçların hepsi yeşil bile değilmiş. 

Kimi açık yeşil kimi  koyu yeşil kimi bordoya yakın  kimi kahve kimi ise  mavimsi...

Gövdeleri farklı yaprakları  farklı  renkleri endamları her biri farklı farklı.

Bizim minicik  parkımızda  bile bir sürü  farklı türde  değişik  ağaç  varmış.

Bu ağaç ya da bu ağaçlar hep buradaydı.

Ama ben sanki ilk kez görüyorum.

Var olmak algılanmaktır demişti Berkeley...

Mesela yukarıda  fotoğrafını çektiğim  ağaç,

Bu ağacı  farkedene kadar sağını  solunu inceleyene kadar isim verene kadar bu ağaç benim için yoktu. 

Gerçekten de yoktu.

8 senedir gerçekten görmedim ben bu ağacı...

Oysa ki bu ağaç mevsimler boyu buradaydı.

Yıllardır göz önünde olanı farketmemek gerçekten  de çok garip değil mi?




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder