8 Mayıs 2021 Cumartesi

MAVİ LADİN, PİCEA PUNGENS ENGELM.





Defne  yaprakları ağaçları  çiçekleri incelemeyi çok seviyor.

Ona ağaçları  tanıması hem de dikkatinin artması için  yaprak koleksiyonu yapmayı önerdim.

Bilal'e ilkokulda iken öğretmeni  yaprak koleksiyonu yaptırmıştı.

Bilal ağaçların yapraklarını bir deftere yapıştırıp altına ait olduğu ağacın ismini yazmıştı .

Ağaçları   öğrenmek adına  süper  bir etkinlikti bana göre...

Kardeşim defterini özene bezene çok uğraşarak hazırladı ve en  başına da büyük harflerle 

"YAPRAK KELLEKSİYONU"

yazdı. 

Tükenmez kalemle yazdığı için bir şey yapamadık.

Ne yapabiliriz durumu nasıl düzeltebiliriz diye baya düşündüğümüzü ve de tabii ki çok güldüğümüzü hatırlıyorum.

 Yılmaz ailesinde  koleksiyon kelimesi yerine kelleksiyon deniliyor ara sıra :)

Defne'ye de öyle bir defter hazırlamayı önerdim ama pek ilgisini çekmedi. 

O yaprakları çiçekleri  toplayıp karıştırıp boyalarla renklendirip iksir hazırlamayı seviyor.

 Evin her bir yanı renkli ve artık kötü  kokmaya başlayan kavanozlar şişeler  kaselerle pardon iksirler parfümler sihirli boyalarla dolu.

Yapraklardan koleksiyon yapmak Defne'nin ilgisini çekmedi ama acaba ben kendim mi yapsam diye düşündüm bir ara.

Sonra aklıma burası geldi.

En azından bu parktaki ağaçları tanımakla başlayabilirim.

Hem her mevsim güncellerim, seneye epey bir fikir sahibi olabilirim böylece.

Bu parktaki en güzel ağaçla başlayayım.

Mavi Ladin



 







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder