30 Haziran 2017 Cuma

FARE KULAĞI, SIÇAN KULAĞI (LYSİMACHİA ARVENSİS ya da ANAGALLİS ARVENSİS)...







Bu mükemmel çiçeği seminer dönemi okulumuzun arka bahçesinde çekmiştim.

Miniminicik bir çiçek...
 Dikkatle bakmazsanız göremezsiniz bile.

Yabanî çiçeklere bu bahar merak saldım ya neler neler görüyorum bilemezsiniz. Göze görünmeyen birkaç mm boyutta ne güzellikler yaratmış mevlam..

Bu arada ismini bulmam da biraz vaktimi aldı. Aslında hemen buldum da bu ismi ona yakıştıramadım.  Bu mükemmel bitkiye neden fare kulağı sıçan kulağı demişler ki. Hani diğer isimlerden tuhaf olanlar da var -mesela ebem çıtlığı- bu iyice saçma geldi ama plant-nette de çıktı mecburen ikna oldum. Bu fare kulağı diger ismi ile sıçan kulağı

Bir de fare kulağı denilen bir çim türü varmış. Bunun onunla alakası yok.




Bu çiçek yaklaşık 4-5 mm boyutunda. Yakından bakmadan bu güzelliği görmek mümkün değil.



1 yorum:

  1. Harika bir çiçek ve besliyorum öğle saatinde açıyor akşama doğru kapanıyor ve çok seviyorum Allahım ne güzellikler yaratmış

    YanıtlaSil