11 Haziran 2017 Pazar

BEYAZ HİNDİBA, CİCHORİUM İNTYBUS











Bugün yol kenarlarında bir sürü bu mavi çiçekli bitkiden gördüm.
O kadar çoktu ki... Çok işim vardı ama dayanamayıp birkaç fotoğraf çektim. Evde zoom yapınca yine hayret ettim. Yakından ne kadar da güzeller. Hayır uzaktayken de güzeller ama yakından çok daha sanatlı yaratıldıkları görülüyor. Plantnet programımla arama yaptım ve bu çiçeğin beyaz hindiba olduğunu öğrendim.


Anlamadığım şey ise çimlik alanlarda sarı sarı gördüğümüz kuruyunca tohumlarını üfürdüğümüz o harika sarı çiçeğin ismi karahindiba ve bu masmavi çiçeklerin adı ise beyazhindiba. Acaba bunların meyvesi mi beyaz ya da siyah anlamadım ki. İnternette ise bu konuda herhangi bir bilgi bulamadım.

Bu karahindiba;


Bu ise beyaz hindiba;






Bitkimizin kökleri ise bu şekilde;


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder