7 Haziran 2017 Çarşamba

SALGILI ÜÇDİLOTU (PARENTUCELLİA VİSCOSA), KIR ÇİÇEKLERİNİ TANIYALIM...


Okulun arka bahçesinde dolaşırken bu çiçekleri gördüm. Araştırmalarım sonucu bu bitkinin isminin salgılı üçdil otu olduğunu öğrendim.
 Google Store da bir program var; Plantnet diye. shazam programının bitkilere uyarlanmış hali. Bitkinin fotoğrafını çekip eşleştirme yapıyorsunuz. Çıkan sonuçlara göre de google da isimleri girip doğru mu diye kontrol ediyorum.

Bir arkadaşım neden bu kadar uğraşıyorsun ki dedi. Evet uğraşıyorum çünkü bu otlar varlar hep etraftalar ama benim için bir ismi bile yok(tu). Hem isimlerini araştırıncaya kadar bu bitkilerin varlığından bile haberim yoktu. Çayırda tek gördüğüm yeşil otlar ve renkli bir kaç çiçek ( Ayrıntısız).
Oysaki şimdi çok daha başka gözle otlara bakıyorum ne kadar çok güzellik sakladıklarını biliyorum ve bu da hoşuma gidiyor. 

Araştırmaya devam...

Bol çiçekli günler...










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder