30 Nisan 2017 Pazar

PROFİTEROL





Evet ilk profiterolümü bugün yapmış bulunmaktayım, çok gururluyum, çok sevinçliyim.


Öyle göründüğü kadar da zor değilmiş.

Tarifi  nefisyemektarifleri.com adresinden aldım. Yorumları okuyup birkaç değişiklik yaptım.

Eğer profiterol seviyorsanız deneyin, o kadar da zor değilmiş.

Benim profiterollerim tam istediğim gibi ne kıtır kıtır ne de çok yumuşak olmuşlar. Eritilmiş çikolata kullandığım için ısırdığımda kıtırt diye ses geliyor. Eğer pastaneden alınanlar gibi yumuşak isterseniz çikolata sos kullanın. Tereyağı ile olmaz demişlerdi ama gayet de güzel oldular. Ayrıca 4 yumurta kullanmama rağmen yumurta kokusu yoktu. Bir de ertesi gün daha da güzelleşiyorlar. Bir gece önce yapıp ertesi gün servis etmekte fayda var.

Malzemeler

Hamuru için;
  • 125 g margarin( ben tereyağı kullandım)
  • 1 su bardağı su 
  • 1 su bardağı un
  • 3 yumurta ( Ben 4 yumurta kullandım)
  • Tarifte yok ama ben vanilya ekledim.
Kreması için;
  • 2.5 su bardağı süt
  • 1.5 çay bardağı şeker
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1 yumurta
  • 1 paket vanilya
Yorumlarda kremanın az geldiği yazılmış. Bu yüzden ölçüyü 2 kat aldım ama yumurtayı 2 adet değil 1 adet kullandım.


Üzeri için

  • 80 gramlık 1 paket çikolata ya da 1 paket çikolata sos ( Ben 2 paket 80 gram bitter çikolata kullandım ancak yetti.)
Yapılışı

Önce hamurunu yapalım.

  • Bir küçük tencereye 1 bardak su ve 125 gram tereyağı koyup ocağı yakalım.
  • Su kaynayıp tereyağı eriyince 1 bardak unu ekleyelim hızlıca karıştıralım.
  • 10-15 dakika hamurumuzu soğumaya alalım.
  • Başka bir kasede yumurtaları teker teker kırıp çırpıp hamurumuza ekleyelim, bir güzel yedirelim.
  • Tarifte 3 yumurta vardı ama benim yumurtalarım gözüme küçük göründü o yüzden 4 adet kulandım. Yumurtayı artırdığım için de yumurta yumurta kokmasın diye 1 paket vanilya ekledim.
  •  Yapışkan sarı bir hamurumuz olacak. Hamurumuzu 10 dakika dinlendiriyoruz.
  • Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine fındıktan büyük cevizden küçük olacak şekilde aralıklı aralıklı bir kaşık yardımı ile döküyoruz. Şekli bozuk olsada sorun değil. Daha düzgün yapabilmek için 2 tatlı kaşığı kullanarak yuvarladım.
  • Önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırınımıza yerleştiriyoruz.
  • Yaklaşık 50 dakika sonra hamurlarımız pişmiş olacak. Pişerken tabii ki asla kapağı açmıyoruz. Fırın önceden  ısıtılmış olmalı. Piştikten sonra da hemen fırından çıkarmıyoruz, kapağı azıcık açıp yavaş yavaş  soğumasını sağlıyoruz. 
  • Hamurlarımızın soğumasını bekliyoruz.

Artık kremaya başlayabiliriz.

Ben ölçüyü iki katına çıkardım. Kremayı bol bol kullandım ama birazı arttı. Bir  de şekeri bana biraz fazla geldi bir dahaki sefere şeker miktarını düşürmeyi planlıyordum. Ama yerken miktarın tam doğru olduğunu anladım.

  •  5 bardak süt, 6 tepeleme yemek kaşığı un, 3 çay bardağı şeker, bir adet yumurtayı güzelce pişiriyoruz. Ben yumurtayı bir kasede güzelce çırpıp öyle ekledim.
  • Piştikten sonra içine 2 adet vanilya ekliyoruz.
Kremamızı soğumaya bırakıyoruz.

Kremamız da soğuyunca her bir ekmeği ikiye bölüp içini krema ile dolduruyoruz. Bir kaba diziyoruz. Ben kremayı bol bol koydum taşarsa taşsın dedim ama hiçbiri taşmamıştı hayret ettim.

Son aşama olarak da üzeri için çikolata eritiyoruz. İsterseniz çikolata sos da olurmuş.

Benmari usulü yani bir tencereye su koyup üstüne tabana değmeyecek şekilde 2. Bir tencere koyup çikolataları bunun içine atıyoruz.

Ben 2 paket 80 gramlık bitter çikolata kullandım.

Çikolatalar eriyince üzerine döküyoruz.

Buzdolabında 1 gece dinlendirip  servis yapıyoruz. 

Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder