29 Nisan 2017 Cumartesi

SEBZE ÇORBASI (2)




Bugün Defneciğim için sebze çorbası yaptım. Çok güzel oldu. Beğenerek yedi hatta tabağı bitince yine istedi. Ben de çok beğendim, 2 kase içtim bu yüzden paylaşayım dedim.

Başka bir sebze çorbası tarifi için tıklayınız.

Malzemeler

  • 2 adet patates
  • 1 adet havuç
  • 1 adet küçük soğan
  • 2 diş sarımsak
  • Küçük bir kase kırmızı mercimek
  • Tereyağı
  • 1 bardak kadar süt
  • Tuz, pulbiber, nane, karabiber
Yapılışı

  • Çelik tenceremize 2 yemek kaşığı kadar tereyağı ekliyoruz. (Bu çorba tereyağı ile güzel oluyor)
  • Küp küp doğranmış patates, havuç, soğan, sarımsak  ekleyip biraz kavuruyoruz.
  • Daha sonra 1 litre kadar su ekleyip kaynamasını bekliyoruz. 
  • Kaynadıkltan sonra içine küçük bir kase kadar mercimek ekliyoruz.
  • Patatesler havuçlar yumuşayınca blendırdan geçirip içine rengi açılıncaya kadar -yaklaşık 1 su bardağı kadar- süt ekleyip  bir taşım daha kaynatıyoruz. Bu arada karıştıralım ki dibi tutmasın.
  • Son olarak da tuz, pulbiber, karabiber, nane ekleyip servis yapıyoruz.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder