12 Nisan 2017 Çarşamba

TAVUKGÖĞSÜ



Bugün ilk kez tavukgöğsü yaptım;
Çok güzel oldu.  Başlamadan önce ben kesin bunu mahvederim topak topak olur bütün malzemeyi de ziyan ederim diyordum ama hiç de öyle olmadı. Hatta miksere bile ihtiyaç duymadım. Gayet kolay, krema gibi topaksız, güzel bir tatlı oldu.

Ancak yerken hiç mutlu olmadım, sonrasında da çok vicdan azabı çektim çekiyorum çünkü aşırı kalorili...  Eşim ve Defne çok beğendi ama kalorisi yüksek olduğu için uzun bir süre yapmam herhalde... Kilo sorununuz yoksa hem basit hem de lezzetli sütlü bir tatlı... 36 bedenlere tavsiye ederim.

Tarif portakalagacı.com sitesinden

Malzemeler

  • 1 litre süt
  • 125 gram tereyağı
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • Süslemek için hindistan cevizi, antep fıstığı ya da kakao (ne dilerseniz)
Yapılışı

  • Önce 125 gram tereyağını tenceremize atıp biraz eriyince 1 bardak unu ekliyoruz.
  • Güzelce kavuruyoruz. (Kokusu çıkıncaya kadarmış da ben o kokusu çıkmak nasıl birşeydir bilmiyorum.)
  • Soğuk sütü azar azar bir yandan karıştırıcı ile karıştırırken ekliyoruz. 
  • Kaynayana kadar hep karıştırıyoruz.
  • Muhallebi kaynayınca bir bardak şeker ve 1 paket vanilya ekliyoruz.
  • Ocaktan aldığımız muhallebiyi 3-5 dakika daha karıştırıyoruz.
  • Kaplarımıza boşaltıyoruz.
  • Üzerini dilediğimiz gibi süslüyoruz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder