31 Ocak 2019 Perşembe

OCAK 2019...

Bu ayki entelektüel çalışmalarımdan birincisi ve en önemlisi Cosmos belgesel serisini izlemekti . Ufuk açıcı mükemmel bir belgesel. Bu belgeseli daha önce de izleyip yine çok beğenmiştim. Şimdi yeniden bir sürü yeni şey öğrendim.

Bir de Samsara adlı bir belgesel izledim ki o da gayet iyiydi. Tavsiye ederim.



Film olarak bu ay Nuri Bilge Ceylan'dan Uzak filmini izledim. Nuri Bilge Ceylan'ın şimdiye kadar izlediğim her filmi gibi mükemmeldi bu da. Bir Kış Uykusu değil elbette ama istenilen duyguyu vermiş ve konu da hoşuma gitti. Film olarak bir de Defne ile Karlar Ülkesi'ni izledik. Başka bir film izlemeye vakit olmadı.

Bu ay klasik müzik olarak Vivaldiyi seçtim. Aslında neredeyse tüm parçalarını çok iyi biliyormuşum yine yeniden defalarca dinledim ve yine çok ama çok hoşuma gitti. Böylece en sevdiklerimin arasına Mozart Beethoven Çaykovski ile birlikte Vivaldi de girdi. Bach'tan hala hoşlanmıyorum.


Bu ay AÖF Felsefe finallerim vardı. Bir sürü ders kitabı okudum. Etik, Siyaset Tarihi, Modern Felsefe, Çağdaş Sosyoloji kuramları derslerinin kitaplarını okudum -defalarca hem de- öğrenmeye çalıştım ve pek çok şey öğrendim. Bunun dışında ise kitap bitiremedim. AÖF sınavlarına kadar hep sınavlarla ilgili kitapları okudum. Sınavdan sonra ise Şubat tatili girdi ve Defne Ferahla iken kitap okumam çok zor. Çünkü Defne Ferah uyuyan bir çocuk değil. O uyuyabildiğinde de benim pestilim çıktığı için onunla birlikte ben de yatıyorum ve dinlenmeye çalışıyorum. Dolayısı ile bu ay AÖF kitapları dışında bir şey okuyamadım.

Ayın şiir kitabı olarak Nazım Hikmeti seçtim. Evde bulunan şiirler 7 şiirlerini okudum. Açıkçası başıma bir iş gelmeyecekse hiç sevemedim. Bana çok siyasi geldi. Bir de demir perde ülkeleri dediğimiz  ülkeleri hep övdüğü için onun zamanında belki bu geçerli olsa da şimdi o ülkeler pek de övgüyle söz edilen ülkelerden olmadığı için midir nedir son şiirler beni pek sarmadı. Aslında  Nazım Hikmet Seçme Şiirler okusam daha iyiydi.

Bir de Nazım Hikmetten pek hoşlanmayınca evde bulunan aslında çoğu şiirini bildiğim Ahmet Ariften Hasretinden Prangalar Eskittim' i okudum. Çok güzeldi desem yetersiz olur herhalde. Benim en sevdiğim şairlerden biri... Ahmet Arif okumadı iseniz mutlaka tavsiye ederim.


Bu ay herhangi  yeni bir yer keşfetmedim. Tatile falan da gitmedik. Gezi amaçlı hiçbir yere gitmedik.


Bu ay başkaca yazılabilecek hiçbir şey yok gibi.

GİTTİKLERİM

----

AYIN ŞİİR KİTABI

* Nazım Hikmet Son Şiirleri Şiirler 7
* Ahmet Arif Hasretinden Prangalar Eskittim


DİNLEDİKLERİM

* Vivaldi


OKUDUKLARIM

------

BELGESEL

* Samsara
* Cosmos Belgesel Serisi


İZLEDİKLERİM

* Uzak Nuri Bilge Ceylan
* Karlar Ülkesi Elsa ve Anna



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder