1 Ocak 2019 Salı

ARALIK 2018



Evet bir ayın daha sonuna geldik. İstanbulda çok uzun zamandır güneş açmıyor. Belki de arada açıyordur da ben okulda olduğum için görememişimdir. Uzun zamandır sabah daha güneş doğmadan zifiri karanlıkta yola çıkıyorum, akşamları yine zifiri karanlıkta eve dönüyorum. Sanki hiç ara vermememişim gibi yeniden yeniden iş ev- ev iş döngüsüne giriyorum. Sanki evde hiç dinlenmemişim gibi.

Bu ay ev-okul gidiş gelişlerinin dışında pek bir şey yapamadım.

Bu ay avm dahil hiçbir yere gidemedim. Okul dışında tek gittigim yer semt pazarı oldu, bir de 2-3 kere gittiğimiz Başakşehir Millet Bahçesi. Başka da bir yere çıkamadık.

Bu ay sınavlara gireceğimden felsefe ders kitaplarımı okuyayım dedim yeni bir kitaba başlamadım ama onları da okuyamadım.

Şiir kitabı olarak Behçet Necatigil' e başladım ama bir kez bile baştan sona okuyamadım. Okuduklarım ama güzeldi.

Bu ay klasik müzik olarak Tchaikovsky' yi seçtim. Çok çok güzeldi. Tolstoy ve ardından Ychaikovsky ile Rus kültürüne artık hayranım. Tchaikovsky  Beethoven ve Mozart la birlikte dinlemekten çok zevk aldığım besteciler arasına yerini aldı. Bach'tan ise hâlâ hoşlanmıyorum.

Sinema olarak da bol bol Defne'nin sevebileceği filmler izledik bu ay. Kemal Çin'den bir aparat almış. Cep telefonunu kolaylıkla tv ye yansıtabiliyoruz. Böylece bu ay karanlık yağmurlu ara ara karlı uzun kış akşamlarında ailecek bol bol sinema izledik. Defne habire eşeği aç ( Shrek) deyip durdu. Tüm bu çocuk filmleri hepsi heyecanlı idi. Artık kaçıncı kez izlemişimdir bilmiyorum ama yine de bir kez daha kızımla birlikte çok severek mutlu bir şekilde izledik.

Ayrıca bu ay Nuri Bilge Ceylan'ın filmlerini izlemeye karar vermiştim. Nuri Bilge Ceylan'a hayranım. Filmlerini hep büyük bir keyifle izliyorum. Öncelikle Ahlat Ağacı'nı izledim. Mükemmel bir filmdi. Ardından Kış Uykusu ki en sevdigim filmler arasındadır kendisi. Yine her saniyesinden büyük bir keyif alarak pek çok ayrıntıyı ise daha bir farkederek bir kez daha izledim. Kemal ise yarım saat bile dayanamadı. En son olarak da İklimler'i izledim. Bir ara Nuri Bilge Ceylan postu hazırlamayı düşünüyorum.

Bu arada az önce yeni yıla girdik. Bu yeni yılımızın mutlu umutlu huzurlu olmasını dilerim.

Bir de bu ay Defne ile bol bol masal izledik. Ben pek çok masalın ismini duymuştum. Aşağı yukarı masallar hakkında bir fikir sahibi idim ama tam olarak masalların içeriğini bilmiyordum. Bir Pamuk Prenses, Kırmızı Başlıklı Kız bir de Sindirellayı biliyordum.

Defnecik sayesinde Oz Büyücüsü, Küçük Deniz Kızı, Kurabiye Adam, Rapunzel, Hansel ve Gratel, Kibritçi Kız, Ali Baba ve 40 Harami, Alâaddin'in Sihirli Lambası, Parmak Kız, 12 Dans Eden Prenses, Güzel ve Çirkin,  Kurt ve 7 Oğlak, Jack ve Fasulye Sırığı gibi bir sürü masal öğrendim. Bunları da birikimlerim olarak sayabilirim.

Bu ay da bu kadar...


Gittiklerim
-------

Okuduklarım
-------

Ayın Şiir Kitabı

* Behçet Necatigil
YKY

Dinlediklerim

*Tchaikovsky


İzlediklerim

Ahlat Ağacı Nuri Bilge Ceylan

Kış Uykusu Nuri Bilge Ceylan

İklimler Nuri Bilge Ceylan

Shrek 1/2/3/4

Kayıp Balık Nemo

Buz Devri 1

Up

Mogli Orman Çocuğu

Evde Tek Başına 1-2

3 idiots

Şaşkın Hırsızlar

Süperman Çelik Adam


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder