2 Ocak 2019 Çarşamba

DEFNE FERAH'IN TUVALET EĞİTİMİ

Temmuz ayında başladığımız tuvalet eğitiminin artık sonuna geldik. Nihayet bu postu yayınlayabileceğim için çok çok mutluyum.


Bazı çocuklar 1 günde 2 günde bilemedin 1 haftada ögrenebiliyorken bazıları bu eğitimi hemen alamıyorlar. Tuvalet eğitimi bazen aylarca sürebilir.

Şu anda bu yazıyı okuyan varsa sesleniyorum; Tuvalet eğitimi verirken çocuklarımıza eziyet etmeyelim. Panik yok!!! Herşeyin bir vakti zamanı var. Çocuklarımıza güvenebiliriz.



Ben bu sene kreşe başlayabilsin diye ısrarcı oldum bir de çevremden  habire çok geç kaldın gibi gereksiz uyarılar alıyordum. Israrcılığım yüzünden bu süreçte boşu boşuna hem çocuğum yıprandı hem de ben.

Bu son 10 gündür Defne artık altına bez bağlatmıyor  "Anne ben büyüdüm bağlamana gerek yok "diyor.

Arada geceleri bir iki kere kaçırdı ama yine de öğrenmiş farzediyorum.

Kakasını tuvalete yaptığında Defneciğin o başarmış olmanın verdiği mutluluğu gözlerinde okuyorum ya vicdan azabından ölüyorum. Keşke başta bu kadar ısrarcı olmasaydım diye.

Aşağıda zaman zaman bu süreçte aldığım  notlar var.


Yazarken bile yorgunum.

O kadar uğraştım. Bildiğim duyduğum okuduğum her şeyi uyguladım. Yok yok yok öğretemedim.

Aslında Defne Ferah geçen yıl ağustos sonlarına doğru memeyi bıraktığı zaman bir çişe alıştırma denemem olmuştu. Galiba başarılı olmuştum da. Defne o zaman 23 aylıktı. Çişini kakasını lazımlığına yapıyordu. Kaka hep lazımlığa ama arada çişini kaçırıyordu sadece. Sadece 3-4 gün daha devam edebilseydim o zaman bezi toptan bırakacaktı belki de kim bilir...

Geçen yıl tuvalet eğitimine başladıktan  4-5 gün sonra kardeşim ve ailesi şehir dışından bizi ziyarete geldiler. Hep beraber İstanbul'u gezdik tozduk. Tabi bu sırada tüm gün evde olmadığımız için mecburen Defne'nin altını bağladım. Kardeşlerim gittikten sonra ise yeniden denediğimde Defne istemedi. Hem okul açılmıştı, hem havalar soğumuştu, hem de halılarım yıkamadan yeni gelmişti, zorlamadım.  Ha bugün ha yarın derken bugünlere geldik, aradan 1 yıl geçti.

Buradan şu sonuç çıkıyor; Tuvalet eğitimine başlayınca ara vermemek lazım. Misafir kabul etmemek ya da misafirliğe gitmemek lazım hatta evden bile çıkmamak ya da fazla uzaklaşmamak gerek öğreninceye kadar. Kardeşimle bir hafta sonrası için sözleşmeliydik.

Defne Ferah şimdi 34 aylık oldu. Bu yaz seminer dönemi bitince yani temmuz ayında en önemli iş olarak tuvalet eğitimine başlamaya karar verdim. Bu işi 2 hadi bilemedin 3 günde çözeceğimize emindim.

Önce hazırlık konuşmaları yaptık.

Sonra eğitime başladık.

Sırasıyla bildiğimiz okuduğumuz duyduğumuz tüm yöntemleri denedik. Olmadı.

Birkaç kez ara verdik 2 hafta boyunca hiç tuvaletten çişten bahsetmedik sonra yeniden başladık, olmadı.

Ne yaptıysak ne ettiysek olmadı.

Defne mümkün değil lazımlığa ya da tuvalete oturmuyor, çişini söylemiyor. Mesela anlıyorum tuvaletinin geldiğini gel tuvalete gidelim diyorum çişim yok diyor ama 1 dakika sonra koltuğa yapıyor.

Alıştırma külotu aldık. Islaklığı hisseder bırakır dedik, günlerce denedik, olmadı.

Normal pamuklu kilot giydirdim rahatlığı ferahlığı görür beze dönmek istemez dedim. Yok olmadı.

Olmadı olmadı olmadı.

Çıldırmak üzereyim.

Sadece ben değil memlekette benim beceriksizliğim ve tembelliğim yüzünden tuvalet eğitimi veremediğimi düşünen annem ve Defnenin Eylem yengesi de çok uğraştı. Kendi yöntemlerini denediler. Annem dakka başı çişin var mı diye sordu zorla tuvalete götürmeye kalktı. Eylem lazımlığa oturtup çişini yapıncaya kadar onunla oyun oynadı. Bazen 1 saati geçkin başında bekledi.  Yok yok yok olmadı.

O sıra Defne'nin psikolojisi baya bozuldu hırçınlaştı. Ben de baktım olmuyor ve olacak gibi de görünmüyor ((Her ne kadar iyi niyetle yaklaşsalar da (Allah razı olsun baya ilgilendiler)) Defne'nin çok bunaldığını görüp artık müdahale etmem gerektiğini düşündüm) artık çiş mevzunu açmak yok dedim. Demek ki hazır değil. Bir daha da Edremitte iken konusunu açmadık.

İstanbul'a dönünce yeniden başladım.

Başka yol yok öğrenmesi gerek deyip eve bez bile almadım.

Uzun bir süre kanepeye halılara nereye denk gelirse yaptı. Ben de yılmadan devam ettim. Uzun bir süre böyle devam ettik.

Olmadı.

İlk başta çiş -kaka yaptığı zaman etrafı bir güzel temizliyordum. Bir müddet sonra canımdan bezdim, bıraktım. Saldım, bir daha da silmedim.  Evde tüm kanepeler çişli. Oturacak yer bulamıyorum şu anda. Kılıfları yıkanır iyi de süngerleri nasıl yıkamayı başaracağım şu anda hiçbir fikrim yok. Ayrıca  halıların da her santimetrekaresi çişli.

Bu süreçte hem Defne'nin daha çok da benim sinirlerim harap oldu.

Pes ettim.

Bugün itibarı ile başa döndük. Bağladım altını. Bezini görünce kızım çok mutlu oldu. Kendisi bu mevzuyu açıncaya kadar bir daha sözünü etmeyi düşünmüyorum.

11.08.2018

Beze döneli 3 gün oldu. Çişten kakadan asla bahsetmiyorum. Bugün akşam Defne Ferah anne beni tuvalete götür dedi. Neden dedim  çişimi yapacağım dedi. Bacaklarım yandığı için çok yavaş hareket etmeme rağmen altına kaçırmadı ve tuvalete yaptı. Büyük gelişme:)

09.09.2018

Okulların açılmasına bir hafta var. Önümüzdeki hafta Defne Ferah kreşe başlayacak . Kreşe tuvalet eğitimi olmayanları almıyorlar. Geçen hafta halıları kaldırıp yeniden eğitime başladık. Seminer döneminde kayın validem ve görümcemin iki kızı da bizde kalıyor. Defnecik kızları çok seviyor. Onlar da baya uğraşıyorlar çişini öğretmek için. Bu hafta artık öğreneceğine inanıyorum.
.
.
.
.

Bu hafta sonu çok ihtiyacım olmasına rağmen hiç bir yere çıkmadım. Çünkü bu tuvalet eğitimini mutlaka vermek zorundayım. Sadece tuvalet eğitimine odaklandım.

Bugün çok şükür çişini hiç kaçırmadı ama kakasını yaptı.


16.09.2018

Yarın okullar açılıyor. Defne artık çişini kendi yapıyor. Bugün Mall of İstanbul'da altına kaçırmış ama olsun yine de çişini öğrenmiş sayıyorum. Fakat hala kakasını söylemiyor.

Bu durumda yarın kreşe gidemeyecek. Annemler geldi  bir iki haftada öğreneceğini umut ediyorum.

Çoğu çocuk 2-3 günde öğreniyormuş. Bizimki niye bu kadar zor oldu bilmiyorum.

Yazın başından beri neredeyse 3 aydır elim b.ktan kurtulmadı.


19. 09.2018

Okullar açıldı ama Defne ana okuluna gidemiyor. Çünkü tuvalet eğitimi olmayanları kreşe almıyorlar.

Defne gündüzleri artık çişini hiç kaçırmıyor. Geceleri ise bazen kaçırmasına rağmen altını  bağlamıyorum. Gündüzleri lazımlığına kendi başına yapıyor. Fakat hâlâ kakayı söylemiyor. Hatta kakasının geldiğini anlayınca lazımlığa oturtmaya çalışıyorum ama mümkün değil oturmuyor.

Artık Kemalle maalesef B planı C planını konuşmaya başladık. Yani Defne bu sene kreşe gitmezse ne yapacağız.

Benim boş günümde İstanbul kazan ben kepçe gezmelerim, 4 yıldan sonra düzenli bir hayat, temiz bir ev, gözüm arkada kalmadan gideceğim kuaförler, güzellik merkezleri, masaj salonları, saunalar, uzun zamandır gitmeyi düşündüğüm diyetisyen hayal olmak üzere...


25.09.2018

Bugün itibarı ile evde artık çiş kaka mevzusunu kapatıyoruz.

Defne'nin psikolojisi altüst durumda. Sabahları  çişini yatağa kaçırınca anne mutlu musun diyor. Bana kızmadın mı anneciğim diyor. bana güven anneciğim diyor. Kakasını yaptığında istemeden yüzüm düşünce anneciğim ne olur kızma diyor, bana öyle bakma diyor.

Ben de çok yıprandım. Bağırmıyorum kızmıyorum ama halimden üzüntümden Defne anlıyor.

Sürekli ağlıyor aşırı hırçın. Süt istiyor ısıtıyorum niye ısıttın diye ağlıyor, soğuk koyuyorum niye ben koymadım diye ağlıyor. Sonunda anlaşıyoruz pipeti ben seçecektim diye ağlıyor.  Onu hallediyorum yanıma otur sen de iç diye ağlıyor. Sürekli ağlama halinde. Bu gece belki 10-15 kez uyandı. Sabahları artık ağlayarak kalkıyor yataktan.

Demek ki hazır değil benim çocuğum. Artık hiç bahsetmeyeceğim.

Kayınvalidemle konuştuk. Geçmiş yıllardaki gibi o gelip bakacak. Hayırlısı olsun.


29.09.2018

2 gün önce internette yeni bir taktik buldum deneyeyim dedim. Gece uyumak için yattığında Defneye; kaka polisinin  kakasını tuvalete yapıp  sonra da sifonu çekip kakayı evine yollayan çocukların kapısına hediye bıraktığını söyledim. Kemal'e sen kakanı yapınca kaka polisi ne getirmişti dedim o da bana bir top gelmişti dedi sonra o da bana sordu kaka pokisi sana ne getirdi diye ben de bana istediğim bir arabayı hediye getirmişti dedim.

Bunun uzerine Defnecik başına yorganı çekti küstü. Ben de noldu ki dedim. Ama ben yapamıyorum başaramıyorum dedi ağlamaya başladı. Canım yavrum...

Biz de her zaman olabilir böyle şeyler bazı çocuklar hemen yapamaz olsun ama eğer bir gün başarırsan kaka polisine ne istediğini söyleyebilirsin vs dedik. Çok üzgün uyudu yavru kuş.

Bu olayla birlikte evde gerçekten artık hiç çişten kakadan bahsetmiyoruz. Defnenin bozulan psikolojisini düzeltmeye çalışıyoruz.


Bugün sabah anne karnım ağrıyor dedi. Ben de güzellikle annecim karnın ağrıyorsa kakan gelmiştir hadi tuvalete gidelim kakayı evine yollayalım dedim. Başta hayır dedi kaçtı. Baya ikna etmeye çalıştım. En son olarak sen tuvalete otur ben sana tablet vereyim dedim.

Bir 10-15 dakika oturdu. Hiç ümidim kalmamışken gayet sakin anne kakamı yaptım dedi. O kadar mutlu oldum ki anlatamam.

Kakayı evine yollayıp sifonu çekip kaka polisi sana ne hediye getirecek acaba dedik.

Bakalım istikrar sağlayabilecek miyiz merak içindeyim ben de..

01.12.2018

Artık pes ettim ve Defnenin altını bağladım. 5 aydır kaka temizliyorum. Israrla tuvalete yapmıyor. Eskiden kakayı yaparken olduğu yerde kıpırdamadan duruyordu etraf batmıyordu. Şimdi ise kakayı yaptıktan sonra söylemiyor öyle koltuklara oturuyor etrafta geziniyor tuvalete götürmeye kalkınca da kaçıyor. Artık sinirlerim çok yıprandı. Ben de bugün altını bağladım. Kemale çocuğu psikologa götürelim diyorum ama kabul etmiyor.  Artık böyle devam etsin napalım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder