30 Aralık 2018 Pazar

FISTIKLI KEŞKÜL

Emirgan Sütiş'ten canım çekip aldığım ve kasada fiyatı karşısında ufak çaplı bir şok geçirdiğim -kasesi 17 TL- keşkül deneyimimden sonra evde de keşkül tarifi denemeye karar verdim. Bu tarif biraz masraflı çünkü toz fıstığın kilosu 200 TL den başlıyor.  Aslında tarifte bulunan toz bademi ise bulamadım bizim buralarda satılmıyor. 

İlk yaptığımda tarife uyarak içine yumurta sarısı kullanmıştım ama bana çok koktu. 2. denememde ise yumurta eklemediğim için sanırım,  tarif çok cıvık oldu. Sonuncu olarak dün yeniden denediğimde kıvam gayet iyiydi; Erimiş dondurma kıvamında oldu.Yumurta kokusu da yok.

Çok basit ama hem lezzetli hem de hafif bir tarif.



MALZEMELER

* 1 Litre süt
* 3, 5 tepeleme çorba kaşığı nişasta. Ben buğday-mısır karışık kullandım.
* 3 kaşık hindistan cevizi
* 3 kaşık kırılmış antep fıstığı
* 1 su bardağı şeker

YAPILIŞI

* Fıstık hariç tüm malzemeyi karıştırıp pişirdikten sonra fıstığı ekliyoruz. Karıştırıp kaselere dağıtıyoruz. Soğuk soğuk ikram edelim.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder