27 Haziran 2016 Pazartesi

VİŞNE REÇELİ


Vişne reçeli yaptım ömrümde ilk kez. Biz çok beğendik. Hazır reçelle kıyaslanamayacak kadar güzel oldu. Bundan böyle reçellerimi de kendim yapacağım inş.

En zor kısmı çekirdeklerini çıkarmaktı. Onun da kolay yolu varmış. Pipetle çok kolay çıkıyor. İlk biraz zor oluyor ama bir müddet sonra rahatça ve düzgünce çıkmaya başlıyor. Youtube da videolar var ilgilenenler için. Kısaca vişnenin çekirdekleri şöyle çıkıyor efendim;

Vişnemizi yıkayıp saplarını ayırdıktan sonra sapının olduğu kısımdan pipetimizi içeri doğru ittiriyoruz. Çekirdeği hissettigimizde pipetin ucuna denk getirip ittiriyoruz. Çok rahatlıkla vişnenin şekli bozulmadan çekirdek çıkıveriyor. Bu sırada her yer batıyor haberiniz olsun. Tedbirinizi baştan alın.

Vişnelerimiz ayıklandıktan sonra gerisi kolay. 1 kilo vişneye 1 kilo şeker ekleyip 1 gece bekletiyoruz. Ertesi gün kaynatıyoruz. Üzerinde oluşan köpükleri alın ben ciddiye alıp ta pek almamıştım, şimdi vişnelerimin üstünde porlar var. Bir daha ki sefere daha özenli davranacağım.

Biraz kaynadıktan sonra çeyrek limon suyu sıkıp bir fiske de tuz atıyoruz. Bir iki dakika sonra altını kapatıyoruz. Artık kavanozlara koyup saklayabiliriz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder