16 Haziran 2016 Perşembe

DEFNE FERAH 9 AYLIK

1 HAZİRAN 2016

Bugün Defne'ye top attım. Topu tuttu ve bana geri attı. İlk kez karşılıklı top oynadık.

8 HAZİRAN 2016

Bugün Defne'nin altını değiştiriyordum. Bu aralar alt bağlatmıyor. Tam bağlayacağım sıra dönüyor. Yine cebelleşmeye başlamıştı ki kalkıp oturdu. Yani yatarken kendiliğinden kalktı ve oturdu.

Bugün ilk kez ellerinden tuttum güzelce adım attı.

Bir de bugün kahvaltı yaptık. 1 adet zeytin bir çay kaşığı tereyağı , 1 adet yumurta sarısı ve peynir. Peynir sevmiyor. Zeytini yüzünü ekşite ekşite yedi. Ertesi gün de hiç bir sindirim emaresi görülmeksizin aynen çıktı:)

12 HAZİRAN 2016

Bugünlerde emeklemeye çalışıyordu. Uzun gayretler sonunda bugün emeklemeyi başardı. Halının ortasına koymuştum. Bir baktım gardırobun oraya gitmiş hatta çekmeceyi açmış içini boşaltıyor. Hiçbir şey demedim. Baya bir kurcaladı. Bir keyifliydi bir keyifliydi anlatamam. Tabii ben de...


Bir de ellerinden tutunca adım atıyor. Ama balerina adımı parmaklarının ucu ile yürüyor benim minik balerinim

15 HAZİRAN 2016

Defne Ferah 9 aylık oldu. Artık rahatlıkla doğrulabiliyor. Uykusundan uyanınca ilk iş doğrulup oturuyor. Ayrıca yataktan birkaç kez düştü. Bu yüzden artık hiç yalnız bırakmıyorum.  Ya kendi yatağına yatırıyorum ya da halıya koyuyorum.

Yavaş yavaş emeklemeye de başladı. Minik yaramazlıklar yapıyor. Mesela her gördüğü kabloyu çekiyor. Prizlere ipliklere kablolara aşırı meraklı.

Bazen şarkı söylüyor benim küçük bülbülüm.

Artık her yemekten tattırmaya çalışıyorum. Pütürlü gıdalar da veriyorum. Hala dişi yok ama diş etleri ile çiğneyip yutabiliyor. Bu aralar salatalığa bayılıyor. Elinden alamıyorum. Çilek kiraz çok seviyor. Zeytini yüzü buruşturarak yiyor. Peynir ise hiç sevmiyor. Kuru ekmeği eline verince kemirmeyi seviyor.

Artık 10-15 dakika kendi kendine oynamaya başladı. Hamileliğimden beri ilk kez evimi toplayabildim. Bu hafta ilk kez güzel bir temizlik yaptım. Ruhum acayip hafifledi. Rahat rahat yemek hazırlayıp löp löp yutmadan yemek yiyebildim. Hayatım düzene giriyor galiba.

Gece uykularına gelirsek...

Akşam 8:30 9:00 gibi uyuyor. 3:00 kadar 3 ya da 4 kere uyanıyor. 3 ten sonra ise sürekli kucakta uyumak istiyor. Emzikle sakinleşmiyor. Acaba aç mı diyerek bir kaç sefer biberonla mama hazırladım yok içmiyor. Her 15 dakikada bir uyanıyor emmek  istiyor.

Sadece çocuk kucağımdayken oturduğum yerde uyuyabiliyorum. Bizim kız 9 kiloyu geçtiği için de bacaklarım belim kolum kopuyor. Sabahları çok yorgun bitkin uyanıyorum. Hep uykuya hasretim.

Cildim ise en kötü zamanlarını yaşıyor. Sivilceler çenemden yanağıma doğru yayıldılar. Tekrar başka bir cildiyeciye gitmeyi düşünüyorum.

Kilo hala veremedim. Kemal neredeyse 10 kilo zayıfladı. Ben yerimde sayıyorum.


Defne Ferah 9000 gram
Ben 92 kg

Defne Ferah  kilo almıyor bu aralar. İştahı pek yok. Şimdilik zorlamıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder