2 Mayıs 2016 Pazartesi

YOĞURTLU EKŞİLİ KÖFTE

İnat ettim, bu akşam adam gibi düzgün bir yemek yiyeceğim dedim. Gündüz alışverişimi yaptım. Akşam bebiş uyuyunca yemeğimi yapmaya başladım. Pişmesi saat 10'u buldu. Bütün ev gece gece koktu, camları açtım ama dışarıdan buz gibi soğuk hava geldi, aman bebişe soğuk gelir diyerekten 5 dakika sonra kapadım. Ev hâlâ kokuyor. Hiç sevmem yemek kokan evleri... Amerikan mutfağın kötü yanı işte; Yemek kokuları eşliğinde uyumaya mahkum olmak  daha doğrusu uyuyamamak ve nihayet en sevdiğin yemekten bile nefret etmek...

İşin bu yanını kenara bırakırsak;

Bu gece mükemmel bir akşam yemeği yedim. Üstelik bebiş uyanmadı -hayret- Lokmaları löp löp yutmadan yavaş yavaş yemeğimi yiyince bir hoş oldum. Yavaş yavaş, lezzetine vara vara,
 ağlama sesi olmaksızın yemek yemek büyük bir zevkmiş de bebek hayatımıza girene dek farkında olmamıştım. Ama ne yalan söyleyeyim özledim kızımı masada eksikliğini hissettim. Kemal çok özlediysen uyandırayım dedi de aman dedim bırak huzurla uyusun yavrucak...



EKŞİLİ KÖFTE 

Malzemeler


1 adet patates
1 adet havuç
2 kaşık bezelye

Patates havuç bezelye bir tencereye konur. Haşlamaya bırakılır. O sırada biz köftemizi yapabiliriz. 

300 gr kıyma
1 küçük  çay bardağı pirinç
1 yumurta
Küçük bir soğan
1 adet sarımsak
Tuz
Pulbiber
Karabiber

Malzemelerimizi bir güzel yoğurup minik toplar yapıyoruz. Ardından  unlanmış tepsiye diziyoruz. Tepsiyi sallayıp köftelerimizin  her yanının unlandığına emin oluyoruz. Köftemizi başta bir yarım saat dolapta dinlendirebilirsek yemeğimiz daha lezzetli olacaktır.

Kaynayan tenceremize teker teker dikkatlice köftelerimizi bırakıyoruz.

Bir yarım saat güzelce pişsinler.

Terbiyesi için

2 su bardağı kadar yoğurt
1 yumurta
2 kaşık un 

Malzemelerin hepsi güzelce çırpılır. Azıcık su eklenip açılır. Biraz da yemeğin suyundan ekleyelim ki terbiyemiz kesilmesin. Benim yoğurdum ev yoğurdu idi yani sulu sulu  o yüzden yoğurdu biraz fazla koydum. Kıvamlı bir yoğurt kullanıyorsanız bir bardak yeterli. 

Terbiyemizi yavaşça tenceremize döküp  tıkırdayıncaya kadar bekliyoruz. 

Altını kapadıktan sonra maydanoz ekleyebiliriz.

Ya da tereyağı nane pul biber ısıtıp yemeğin üstüne dökebiliriz.

Yemeğimizi dinlendirdikten sonra servis yapıyoruz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder