30 Mayıs 2016 Pazartesi

İÇ BAKLALI ENGİNAR

Bu akşam menüde iç baklalı enginar vardı.

Tarifi seviminaskanası.comdan aldım.

O kadar lezzetli oldu ki bu tarife 10 üzerinden 10 verdim.

Enginar da kılçıksız ve çok lezzetli çıktı. 

Tarifini unutmadan paylaşayım dedim.


 * Önce iç baklamızı bir tencereye koyup haşlamaya başlıyoruz. Benim baklalarım 5 dakika içinde yumuşadılar. Üzerine çeşmeden su ilave edip soğumaya bırakıyoruz.

* Yayvan bir tencerede zeytinyağında incecik doğranmış soğanı kavuruyoruz. 

* Soğanlar kavrulurken bir kasede 1 su bardağı soğuk suya 2 tatlı kaşığı un ilave edip topaklar gidene kadar karıştırıyoruz. 

* Kavrulan soğanların üstüne ekliyoruz.

* 1 adet küçük limonun suyunu da ekledikten sonra enginalarımızı yıkayıp tencereye alıyoruz. ( 2 adet enginar kullandım)

* Ara ara suyunu kontrol ederek gerekirse su ilave ederek yaklaşık 30-40 dakika enginarlar yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.

*  Bu sırada iç baklalarımızın kabuklarını soyuyoruz. Enginarlarımız pişmeye yakın göz kararı iç baklaları ilave edip bir 5 dakika sonra ocağı söndürüyoruz. 

* Enginar ve iç baklaya çok yakışan olmazsa olmaz dereotumuzu ilave edip yemeğimizi dinlendiriyoruz. 

Afiyet olsun...

* Yemeğimiz pişerken tencerenin kapağını çok açmayalım.

* Enginarlara kaşık çatal değdirmeyelim.

* Enginarları oynatmadan tenceresinde dinlendirelim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder