28 Mayıs 2016 Cumartesi

DEFNE FERAH 8,5 AYLIK...

Son yazdığımdan beri


Defneyi çocuk doktoruna kontrole götürdük, her şey yolunda ( maşallah)


Mehmet Akif Ersoy Kalp Hastalıkları Hastanesine kardiyolojiye kontrole gittik. İlk doğduğunda kalbinde birkaç küçük delik vardı, doktor büyük ihtimalle zamanla geçer demişti, her şey normal çıktı. (çok şükür)


Kanuni Sultan  Süleyman Eğitim Araştırma Hastanesine kalça çıkığı kontrolü için eşim götürdü. Önünde 170 kişi varmış bir yarım saat beklemiş. Sıra ancak 5-10 kişi ilerlemiş. Sıra gelmesi mümkün olmadığı için geri dönmüş. Artık başka hastaneden randevu alacağım.

Ebe kontrolü vardı. Son kontrolden beri boyu 3 cm uzamış; 70 cm olmuş.

Kan değerleri biraz düşük çıkmış Artık kan ilacını sabah akşam 8 damla olarak vereceğiz. Ben de bunu duyduğumdan beri çay miktarımı azalttım, biraz daha beslememe dikkat edeyim, kan haplarımı düzenli kullanayım. 

*** 


Artık oyuncak sepetine ilgi gösteriyor. Oyun halısında kendi kendine oynuyor, 5-10 dakika...


Hala hacı yatmaz, yere koyduğum an ağlıyor, beraberken iş yapamıyorum.


Defneyi her gün mutlaka dışarı çıkarıyorum. Aşağıdaki parkta ve site içinde biraz yürüdükten sonra eve en yakın markete günlük alışveriş için gidiyoruz. Kayaşehirin mis gibi egzoz gazını teneffüs ederek, yokuşta zorlanan hafriyat kamyonlarının annn annn sesleri eşliğinde çocuğum irkile irkile korkma yavrum diye diye markete gidiyoruz. Market ana yolun karşısında diğer sitenin içinde. Ana yoldan karşıya geçmemiz lazım hem durak hem yaya geçidi var hem de siteye giriş kapısı var bebeği de görüyorlar ama bir tane Allah'ın kulu da durup yol vermiyor ki karşıya güvenle geçelim. Araç trafiği ise hiç bitmiyor. Kalbim çarpa çarpa karşıya geçiyoruz. Bir keresinde markete bebek arabası ile gitme gafletinde bulundum. Karşıya geçerken adamın biri bana el kol hareketi yaptı. Ne güçlükle karşıya geçiriyorum görüyor, çocuğu görüyor, çabamı görüyor, bana yol vereceği yardımcı olacağı yerde bir de el kol hareketi yapıyor öküz herif . Allah'a havale ettim o sürücüyü de...

Her dışarı çıktığımda markete gitmek için karşıya geçerken ana yolun yanına yokuş başına bu blokları dikmeyi akıl eden mühendislerin, onay veren idarecilerin ebesine sülalesine en güzel dualarımı yolluyorum. Her Defne korkup irkildiğinde o kamyon kadar...... deyip güzel enerji yoluyorum o insanlara ....

Ya sev ya terket diyebilirsiniz, sevmiyorum Kayaşehiri, sevemiyorum... 

Ama terk edemiyorum da... 

3+1 ev fiyatları 750 000 TL ye dayanmış Site içinde adam gibi bir ev için ise 1 000 000 (1 trilyonu) gözden çıkarmak lazım. Ödeyememekten değil de neden hayatımı borç harç içinde geçireyim dünya kadar banka faizi ödeyeyim. En güzel yıllarımı borç içinde para düşünerek yaşayayım.

*****

18 Mayıs 2016

Defne Ferah 9000 g
Ben 91,2 kg


23 Mayıs

Artık kendi başına oyun oynamaya başladı. Ben de yavaş yavaş iş yapabilmeye başladım. Çok şükür.

Bugün ağlarken söylenmeyi öğrenmiş. Miya miya miya diye bir yandan söylenip bir yandan ağlarken, ben öldüm gülmekten. Geceleri uyku haliyle ağlarken zaten söyleniyordu (artık sabrının kalmadığı, çok ciddi acıktığının göstergesi) gündüz ise hiç duymamıştık.

Bir de babası bugün çamaşır sepetine oturtmuş. Düşme tehlikesi olmaksızın arabasında! keyifli keyifli oynadı küçük kuşum.


25 Mayıs

Bugün ilk kez muzu eline verdim kendi kendine yedi.  Tetikteydim. Yanıma burun aspiratörünü de aldım bir takılma durumu olursa onunla çekerim diye. Kalbim küt küt çarptı o zevkle muzunu yerken. Şükür rahat yiyebildi.

Ayrıca bugün muzdan cesaret alıp yemeğin suyuna ekmek bandırıp verdim rahatça yedi şükürler olsun. Gerçi pek ekmek verme taraftarı değilim ama ekmek tadını da bilsin yani.

26 Mayıs

Bugün kendi başına koltuğa yaslanarak desteksiz ayakta durabildi.

Artık yere oturtabiliyoruz. Sağa sola kaykılmıyor.

Emeklemiyor ama oturduğu yerden nasıl beceriyor bilmiyorum yer değiştiriyor.

Bugün ilk kez uykusunda dönmüş yüzüstü uyuyakalmış minik serçem. Elleri de yüzünün altında kalmış nasıl masum nasıl masum...

Bu aralar altını değiştirdiğimde ya da emerken aralarda yatakta sürekli dönüyor. Dönmek çok hoşuna gidiyor, bir dönüyor bir emiyor bir dönüyor bir oynuyor o şekilde hiç sabit durmuyor.


27 Mayıs

Artık  gündüzleri uzun uzun uyuyor. Ben de iş yapabiliyorum. Allah'ım bugünleri de mi görecektim. Geceleri ise sürekli uyanıyor.  2 saat bile deliksiz uyuyamıyorum. Hep kucağımda uyumak istiyor. Diş çıkardığını düşünüp anlayışla karşılıyorum ama belim kolum koptu artık. Yatarak adam gibi uyuyamadım nicedir. Ha bu arada bizim kız 8,5 aylık oldu hala  bir tane bile diş yok.

Yatakta bir oraya bir buraya dönüyor. Habire yer değiştiriyor. Kendini attıra attıra yatağın kenarında gelip ayaküstü düşürüyor kendini yere değdiriyor ayaklarını. Büyük bir zafer kazanmış edasıyla bana bakıyor sonra ben de afferin kuzuma diyorum.

Yere koyunca yer sert geliyor galiba bilemiyorum dönmek istiyor ama cesaret edemiyor, bir ayağını arkaya atmaya çalışıyor ayak sallanıyor sallanıyor uğraşıyor uğraşıyor yok ... Ayak yere değmeyince de sinirleniyor ağlıyor.

Ay bir de bu aralar terliklere merak saldı. En büyük isteği bir terliğin altını dikkat buyurun altını yani üstünü değil, yalamak; izin vermedikçe çıldırıyor. Artık mecbur yeni aldığım çok kullanmadığım bir terliği kontrol edip verdim. Abartmıyorum yarım saat sesi çıkmadı terliği yalamaktan ısırmaktan...

Bir de ayakkabısının altını yalamak istiyor. hey Allah'ım.  Bu aralar en büyük mutluluğu ayakkabısının ipleri ile oynamak kenarlarını dişleyip altını yalamak...

***

Bugün Kemal pazardan çilek almış ama nasıl güzel kokuyor nasıl güzel kokuyor. Bütün ev çilek koktu öyle muhteşem  bir şey yani. Ben de gittikçe geldikçe ağzıma bir iki atıyordum. Defne Ferah bir fark etti, bir hayırdır bakışı attı, gözünü de ayırmadı benden, çileğimi yutamadım o derece, mecburen tattırdım. Önce çileği baya bir inceledi sonra işaret parmağı ile yavaştan yavaştan biraz dokundu (o küçücük parmağı yerim ben) Allah'ım sonra o dişsiz ağzıyla çileği cork cork emdi, çok sevdi. 2,5 tane çilek yedi yavrucuğum. Defneciğim beni affet,  sen çileği yerken aklıma bu kaplumbağacık geldi. ama sen ona benzemiyorsun tabii  ki  sen tatlı tatlı kibar kibar ( gerçekten de ) yiyorsun canım benim.









Bugün yani 28 Mayıs 2016 itibari ile

Defne Ferah 9100 gr

ben 90,6 kg

inanamıyorum ama zayıflamışım. :)) hadi bu bir başlangıçtır inş.





4 yorum:

  1. Allah bebişine ve sana hayırlı güzel ömür versin canım ❤

    YanıtlaSil
  2. Muz ekmek çilek derken koca bir kız olacak yakında defne :)

    YanıtlaSil
  3. Zaten bu hale grlmesine bile inanamıyorum ki

    YanıtlaSil