31 Mart 2016 Perşembe

HAVUÇLU CEVİZLİ KEK



Bugün havuçlu cevizli kek yapayım dedim. Tarifi yeşil kivi sitesinden aldım, birazcık değiştirdim.

Bizim bebiş yattığı oturduğu kısaca kucaktan indiği anda ağladığı için önceden yavaş yavaş bütün malzemeyi hazırladım. Yumurta ve sütü önceden çıkardım ki oda sıcaklığına gelsinler. Kuru malzemeleri eledim. Havucu limonu rendeledim, cevizi ellerimle küçülttüm, yağı sütü bardaklara koydum. Kek kalıbını yağladım fırını hazırladım.

Sonra Defneyi arabasına oturttum önüne daha önce hiç vermediğim çeşitli materyaller koydum.

Olabildiğince hızlı hareket ettim. Sonlara doğru yine de ağladı Defne. Ama kekimi hazırlamayı başardım.

Hamuru hızlıca fırına attım. 15-20 dakika sonra bizim kek ne alemde bir bakayım dedim. Gördüğüme inanamadım. Kekim kek kalıbının dışına kadar kabarmıştı. Hayatımda ilk kez kabaran bir kek yapmıştım. Gururluyum... 

Kekim gayet güzel olduğu için paylaşayım dedim.


Malzemeler

* 3 yumurta (benim yumurtalarım küçüktü o yüzden 4 adet kullandım)
* 1 su bardağı şeker
* 0.5 bardak zeytinyağı
* 0.5 bardak süt
* 2,5 bardak un
* 2 bardak havuç
* 1 bardak ceviz
* 1 tatlı kaşığı tarçın
* 1 tatlı kaşığı zencefil
* 1 limon kabuğu rendesi
* 1 adet kabartma tozu
* 1 paket vanilya

Yapılışı

*  Yumurta ve şekeri beyaz köpük köpük olana kadar çırpın.

* İçine yağ ve süt ekleyip çırpmaya devam edin.

* İçine un, tarçın, zencefil, kabartma tozu ve vanilyayı eleyin, biraz daha karıştırın.

* En son ince rendeden geçmiş limon kabuğu havuç ve elde irice parçalanmış cevizi ekleyin tahta kaşıkla hafifçe karıştırın.

* Yağlanmış kek kalıbına boşaltın. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirin.

Benim kekimin üstü biraz çatlamıştı. Internetten araştırdım. Yüksek ısı olunca çatlarmış kek . Bir daha ki sefere 175 derecede pişireceğim. Bakalım eğer daha iyi olursa güncellerim.

Bir de benim kekimin şekeri biraz az olmuş biz öyle seviyoruz. Şekeri seviyorsanız 1 değil 1.5 bardak şeker kullanın.

Afiyet olsun.

GÜNCELLEME: 160 derecede pişirdim, bugün üzeri yine de çatladı. Gerçi benim açımdan sorun yok. Üzeri çatlamış kek bence daha güzel.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder