31 Ekim 2020 Cumartesi

HAZİRAN TEMMUZ AĞUSTOS EYLÜL EKİM 2020

Uzun zamandır bu ay neler yapmışız paylaşımı yapmamıştım.  Bir sürü yarım bırakılmış kitap tamamı dinlenmemiş albüm serisi tamamlanmamış filmler vardı. Bir tamamlayayım öyle paylaşayım diye diye bu aya geldik. 

Bakalım son zamanlarda neler yapmışız...

Son zamanlarda çok güzel klasikler okudum. Daha önceleri de okumuştum pek çoğunu ama şimdi çok daha farklı  ve daha güzel geldiler bana. İnsan tecrübe  kazandıkça  okuduklarından çıkardıkları anlam da değişiyor.  


OKUDUKLARIM


* Suç ve Ceza
   Fyodor Mihayloviç Dostoyevski
Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları

* Romeo ve Juliet
Shakespeare   
Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları 



* Madam Bovary
Gustave Flaubert
Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları


*  Vadideki Zambak
    Honore De Balzac
    Türkiye İş Bankası Yyn




* Hasretinden Prangalar Eskittim
   Ahmet Arif
   Metis Yayınları



* Genç Werther'in Acıları
   Johann Wolfgang von Goethe
   Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları




İZLEDİKLERİM



Artık  sinema kanallarım var. Hergün heyecanla televizyonda bugün ne varmış diye bakıyorum  ve akşamları  reklamsız yüksek kalitede harika filmler izliyorum.

En güzel yanı ise bugün ne izlesem diye kafa patlatmak zorunda kalmayışım. Programa hevesle bakıyorum filmin hakkındaki yorumları okuyorum beğenirsem  izliyorum.

Sinema kanallarım geldiğinden beri yerli kanala takıldım. Bir sürü güzel yerli film izledim.

Bu süreçte şunu anladım ki ben vurdulu kırdılı 10 dakikada 20 adamın öldüğü aksiyonlu filmleri sevmiyorum. 
Aynı zamanda duygulu romantik aşk filmlerini de sevmiyorum. 
Komedi ise en ilgilenmediğim alan. 
Bunlarda kendimden birşey bulamıyorum.

Ben herkesin pek de sevmediği filmleri seviyorum.

O yüzden  izleyeceğim filmin imdb değerine bakmıyorum.

Ben güzel manzaraları olan, gerçekçi, hiçbir konuda abartı olmayan hayat gibi sıradan sürprizsiz  filmleri seviyorum. 

Yönetmenine göre film izliyorum.

Mesela Nuri Bilge Ceylan...

Ben yönetmen olsam işte böyle filmler çekerdim. O kadar kendimden şey buluyorum ki nbc'yi izlerken demek ki benim gibi birileri var bu hayatta deyip ağlamak istiyorum. ( çok abarttım sanırım ama öyle ) Kimisi için katlanılmaz olan o uzun manzaralar uzun yürüyüşler benim için mükemmel sahneler. Ahlat ağacında yaprakların hışırtısı, Bir Zamanlar Anadolu'da bozkırlar, tarlalardaki buğdaylar, Uzak'ta Fındıklı parkından boğaz manzarası, Kış uykusunda karda yürüyen Aydın Bey, ya da  İklimlerde Kars'ta yağan lapa lapa kar vs vs ... Saatlerce olsa izlerim.

Bu ay sinema yerlide nbc'den Uzak, Ahlat Ağacı, İklimler, Bir Zamanlar Anadolu'da vardı. Kış Uykusunu ise büyük  bir kısmını kaçırdım. Hepsini de büyük bir zevkle izledim. 

Aynı zamanda bu ay  Derviş Zaim'i keşfettim ki ben nasıl bu adamı gözden kaçırmışım  bilemedim. Mesela ekşi sözlükte  sadece bir iki entry girilmiş olan Balık benim için bir şaheserdi. Tamam senaryoda eksiklik vardı tamam bazı karakterler derinlemesine incelenmemişti. Olsun yine de o acemilik (mi acaba) o eksikliği beğendim ben. 

Aynı şekilde kimsenin beğenmediği bir Derviş Zaim filmi olarak Rüya benim açımdan gayet de güzel bir filmdi. Herkes filmde montajlar çok belli oluyor vs demişler. Sanki film walt disney produksiyonmuş gibi sanki Türkiye'de yaşamıyoruz gibi bir beklentiye girip abuk sabuk yorumlar yapmışlar. Ben çok beğendim özellikle de müzikler mükemmeldi. Teşekkürler Derviş Zaim...

Bir de hakkında neredeyse hiç yorum bile yapılmamış  pek de bilinmeyen bir yönetmenin Kümes  adlı bir filmini izledim ki ben ona da bayıldım.


Bunun dışında sinema kanallarım gelmeden önce bir sürü dönem filmi izlemiştim. Şimdi  baktım da çoğunu  hatırlamıyorum bile. Ben de hiçbir iz bırakmamış. 
.......

Ahlat Ağacı Nuri Bilge Ceylan

İklimler Nuri Bilge Ceylan

Bir Zamanlar Anadolu'da Nuri Bilge Ceylan

Uzak Nuri Bilge Ceylan

Balık Derviş Zaim

Rüya Derviş Zaim

Süt  Semih Kaplanoğlu

Kümes Ufuk Bayraktar

Matrix
Matrix Reload
Matrix Revolution

Royal Affair

Melancholia  Lars von Trier

Truth and justice

Jude

The Prestige

The Duchess

The Young Victoria

Becaming Jane

Howards End

The Great Gastby

Emma

Jane Eyre

The Favourite

Portrait of a Lady on Fire




DİNLEDİKLERİM

Son zamanlarda eski günlerime döndüm. 
Bekarken en çok dinlediklerimi özledim. 2004 de arkadaşlarımın yanından ayrılıp da kendi evime çıktığımda ilk iş olarak - temel ihtiyaçlardan sonra tabii ki- kaliteli 4 +1 ses sistemi almıştım. Baya yüksek  bir meblağ ödemiştim. İşte o zamanlar en çok klasikler, Sezen Aksu ve Yavuz Bingöl dinliyordum. Sezen Aksu'nun o zamana dek çıkmış bütün  albümleri  defalarca defalarca evde dönüyordu. 

Bu son zamanlarda bekar günlerimde olduğu gibi albüm albüm Sezen Aksu dinledim. 

Aslında bir Sezen Aksu postu hazırlamaya niyetlenmiştim  ama o kadar çok  şarkı  şiir  söz  birikti ki altından kalkamadım vazgeçtim. 

İşte bu son zamanlarda dinlediklerim:  Tüm Sezen Aksu albümleri...

Sanırım bu kadar...

Herkese mutlu huzurlu akşamlar...



2 yorum:

  1. Çok güzel kitaplar okumuşsunuz 🥰

    YanıtlaSil
  2. Insan yas aldikca kendini daha iyi taniyor ve ne istedigini biliyor

    YanıtlaSil