6 Nisan 2019 Cumartesi

ÇUHA ÇİÇEĞİ, MART ÇİÇEĞİ, PRİMULA VULGARİS

Bu yazıyı  geçen pazar yazmıştım. Ancak şimdi yayımlayabiliyorum.


Bugün Şamlar'a yürüyüş  gitmiştik. Yürüyüşten dönerken  uzaklarda  ağaçların altında mor mor kocaman mükemmel bir öbek  gördüm.  Uzaktan çok aşırı  güzel görünüyordu. Kemal'e bir dakika bekle şu çiçekleri merak ettim dedim.

Ormana daldım. Biraz içerde kalıyordu ve açıkçası biraz tırstım giderken. Henüz  hava buz gibi olduğu  için  börtü  böcek  yılan çıyan henüz  çıkmamıştır diyerek kendime telkin verdim ve girdim ormana.( Evet ben doğadan aslında çok korkuyorum)

Yeri gelmişken bugün  2 kız yanımdan geçip  Şamların yürüyüş parkuruna saptı. Ben de uyardım biraz sapa uzun bir yol falan dedim. Gençlik  ateşi işte olsun biz bir keşfedelim  dediler. Valla ben eşimle gittiğimde  bile önümüze bir ayı çıkarsa ya diye tir tir titremiştim.

Neyse öbeğe vardığımda bunları gördüm. O kadar canlı kanlı o kadar hayat dolu idi ki...


Bunlar mart çiçeği  yani  çuha çiçekleri  imiş.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder